ברסלב כתב:והפסוקים י.ע.ק.ב לאומרו בער"ש הוא מסידור הרמ"ק זי"ע
ויש לעיין בליקוטי מהרי"ח מש"כ בזה.
מבקש חכמה כתב:יישר כח למשיבים עד עתה, נקווה לעוד... הטעמים במעשה רוקח נפלאים עד מאד! (אם כי את השלישי כבר לא הבנתי לעומקו).
ועתה בנים שמעו לי בואו אחי בואו ריעי, חוסו על כבוד האחת אהובה להחזיק בידה ולהלבישה בגדי תפארתה ונבנתה העיר על תילה אשר כמה מהצער מגיע אליה בעת עלותה לאמר אוי כי בני יצאוני ואינם, נבוכים הם בארץ לא להם ואוי לבנים שגלו מעל שלחן אביהם, ואיך תהיה אם הבנים שמחה כל עוד שאין בניה סביב לשולחנה.
התאמצו והיו לבני חיל להקהיל קהילות מידי ערב שבת בשבתו לשם ולתפארת ולתהלה שתי שעות קודם הלילה בקריאת שיר השירים בקול עוז ותעצומות וסדר קבלת שבת באימה ביראה בשפה ברורה ובנעימה קדושה בכל כוונותיו, אולי יחנן ה' על שארית יוסף ויתעוררו הרחמים למעלה להוציא ממאסר נפשינו וה' כגבור יצא כאיש מלחמות יעיר קנאה יריע אף יצריח על אויביו יתגבר, ואשרינו מה טוב חלקנו ומה נעים גורלנו אם השג נשיג צד מה לעורר את הרחמים ולעשות נחת ליוצרינו.
ומי שהוא זריז יותר כי האיר ה' רוחו עליו, יקרא שיר השירים כולה מראשה לסופה, בערב שבת קודם קבלת שבת מלכתא בבגדי שבת, לעורר האהבה בין דודים דלעילא, ואם אין לו פנאי הולך חס ושלום חשכים ואין נוגה לו, על כל פנים יאמר ארבע פסוקים אלו משיר השירים, וסימנם יעקב, וזהו סוד (ישעיה נח יד) והאכלתיך נחלת יעקב אביך... ולעלות לרצון יאמר תפלה זו אחר שיר השירים בכוונה ברעותא דלבא, ואשרי לו ואשרי חלקו כי תפלה זו היא פחח פתוח להרבה פתחים סגורים למי שיש לו מוח בקדקדו, וזו היא, רבון כל העולמים וכו'.
דרופתקי דאורייתא כתב:אגב
בהסכמת הרב ברוך שרגא לספר שו"ת לב אהרן
מעיד מעשה
בקהל שנהגו לומר שיר השירים בע"ש,
ורצו לבטל זאת כדי שרב הקהילה יגיד ד"ת הנחוצים לקהל
ושאל את הגרב"צ אבא שאול או הגר"י צדקה ולא הסכימו להכריע בזה.
וכעת אינו תח"י, יעוי"ש
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 348 אורחים