היא שיחתי כתב:[/b]שאלה ראשונה: האם ראוי לזרוק קמח לפח? או שאפשר לכתחילה שבלכתחילה למכור לגוי?
האם זה נכון שכל מוצר שלא כתוב עליו שמכיל גלוטן חיטה או אזהרת אלרגנים מגלוטן אין בו חשש חמץ?
תודה רבה
לייבל כתב:המציאות כיום היא שהחיטים עוברות רחיצה ואח"כ שרייה במים במשך כמה שעות, מה שגורם להם להתנפח מאד, ודעת מרן הגריש"א שהוא חמץ גמור.
עמקן כתב:שמעתי מומחה לכשרות [איני מזכיר שמו משום שלא קבלתי ממנו רשות] דיש הרבה מוצרים שיש בהם מה שמוגדר ע"פ הלכה כחמץ אע"פ שאין בהם גלוטן. דוגמא מובהק לזה ויסקי ועוד משקאות חריפים [בעיקר המיוצרים בחו"ל] שאין בו גלוטן אע"פ שהוי חמץ.
לייבל כתב:המציאות כיום היא שהחיטים עוברות רחיצה ואח"כ שרייה במים במשך כמה שעות, מה שגורם להם להתנפח מאד
היא שיחתי כתב:בראש אעמיד נושא לדיון עקרוני, האם יש מקום לסוגיות בל תשחית וחסה תורה על ממונם של ישראל בערב פסח כאשר אנשים זורקים ללא חשבון מוצרי אכילה לפח אף שיתכן שניתן למוכרם לגוי ללא כל חשש
היא שיחתי כתב:שאלה ראשונה: האם ראוי לזרוק קמח לפח? או שאפשר לכתחילה שבלכתחילה למכור לגוי?
היא שיחתי כתב:האם מוצרים שמכילים גלוקוז צריך לזרוק?
היא שיחתי כתב:האם זה נכון שכל מוצר שלא כתוב עליו שמכיל גלוטן חיטה או אזהרת אלרגנים מגלוטן אין בו חשש חמץ?
לייטנר כתב:עמקן כתב:שמעתי מומחה לכשרות [איני מזכיר שמו משום שלא קבלתי ממנו רשות] דיש הרבה מוצרים שיש בהם מה שמוגדר ע"פ הלכה כחמץ אע"פ שאין בהם גלוטן. דוגמא מובהק לזה ויסקי ועוד משקאות חריפים [בעיקר המיוצרים בחו"ל] שאין בו גלוטן אע"פ שהוי חמץ.
לא צריך להיות מומחה כל כך גדול. קיימות מצות ללא גלוטן, לחולי צליאק. במילים אחרות, ייתכן גם חמץ ללא גלוטן.
אוהב אוצר כתב:זה לא נכון, כי שיבולת שועל וכוסמין [לא קאשעא] הם מחמשת המינים והם מחמיצים ועושים מהם מצות ואלו הרגישים לגלוטן, יכולים לאכול דברים שנאפו ממינים אלו..
עת לעשות לד' כתב:יש הרבה מוצרים של הכשר העדה חרדית שלא נותנים הכשר לפסח ורק הכשרים אחרים מכשירים גם בפסח האם הסיבה שהעדה חרדית לא נותנת הכשר מבחינה הלכתית או מסיבות אחרות
עת לעשות לד' כתב:מה עם הבשמים וכל מוצרי קוסמטיקה יש צד להחמיר
היא שיחתי כתב:הבנתי
עת לעשות לד' כתב:יש הרבה מוצרים של הכשר העדה חרדית שלא נותנים הכשר לפסח ורק הכשרים אחרים מכשירים גם בפסח האם הסיבה שהעדה חרדית לא נותנת הכשר מבחינה הלכתית או מסיבות אחרות
עת לעשות לד' כתב:יש הרבה מוצרים של הכשר העדה חרדית שלא נותנים הכשר לפסח ורק הכשרים אחרים מכשירים גם בפסח האם הסיבה שהעדה חרדית לא נותנת הכשר מבחינה הלכתית או מסיבות אחרות
היא שיחתי כתב:הבנתי שדעת הגרי"ש אלישיב ה' יאריך שנותיו בטוב ובנעימים דקמח דידן הוא חמץ גמור משום לתיתתו, האם יכול מישהו להפנות למקום שכתב כן?
אוהב אוצר כתב:עת לעשות לד' כתב:מה עם הבשמים וכל מוצרי קוסמטיקה יש צד להחמיר
דעת רוב הפוסקים שלא, חוץ מהשפתון [אודם בלע"ז] שראוי שיהיה עם הכשר בגלל שהמפעלים עושים אותו עם טעם סביר למקרה שנכנס לתוך הפה.
לגבי בשמים, יש יותר מחמירים עקב האלכוהול. יש שמתירים בגלל שהוא דבר ראשון ספק שמא הוא מחיטה ודבר שני הוא 'מפוגל'
היא שיחתי כתב:הבנתי שדעת הגרי"ש אלישיב ה' יאריך שנותיו בטוב ובנעימים דקמח דידן הוא חמץ גמור משום לתיתתו, האם יכול מישהו להפנות למקום שכתב כן?
אוהב אוצר כתב:עת לעשות לד' כתב:מה עם הבשמים וכל מוצרי קוסמטיקה יש צד להחמיר
דעת רוב הפוסקים שלא, חוץ מהשפתון [אודם בלע"ז] שראוי שיהיה עם הכשר בגלל שהמפעלים עושים אותו עם טעם סביר למקרה שנכנס לתוך הפה.
לגבי בשמים, יש יותר מחמירים עקב האלכוהול. יש שמתירים בגלל שהוא דבר ראשון ספק שמא הוא מחיטה ודבר שני הוא 'מפוגל'
גילוי כתב:האם העמילן ברוטב צ'ילי חמץ?
בברכה המשולשת כתב:מה החשש?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 35 אורחים