המשנה ברורה (תעב,יט) כתב וז"ל - ואפילו בפני אדונו דאע"פ שהוא תמיד משועבד להתעסק בצרכי הבית מ"מ מחויב הוא להראות חירות בליל פסח ולאכול עכ"פ כזית מצה וכזית אפיקומן וד' כוסות בהסיבה. וה"ה פועל שיש לו תלמיד ללמדו אומנות חייב התלמיד בהסיבה וכן עבדים עברים חייבים בהסיבה עכ"פ בכזית ראשון כשמש ולענין עבד כנעני עיין באחרונים.
ותמהני הלא עבד עברי אינו נוהג כבר למעלה מאלפיים שנה , ואמאי טרח המשנה ברורה לכתוב דינם לגבי הסיבה,
ולא מסתבר שכוונתו לפועלים ושמשים שדינם נתפרש בריש דבריו וכבר בשו"ע.