שיבר כתב:זכור לי כי קראתי (או שמעתי) בשם הרב יצחק זילברשטיין שליט"א, כי זה נכלל בתקנת יהושע (ב"ק פא) נפנין לאחורי הגדר, ומותר להשתמש בנייר כשם שמותר ליטול צרור (שם), אבל לא להוריד המים אחריו, דזה לא נכתב שהותר.
בחיפוש נמצא נושא דומה בחשוקי חמד שבת יא. לענין להכנס לבית מלון ולהיפנות.
שיבר כתב:זכור לי כי קראתי (או שמעתי) בשם הרב יצחק זילברשטיין שליט"א, כי זה נכלל בתקנת יהושע (ב"ק פא) נפנין לאחורי הגדר, ומותר להשתמש בנייר כשם שמותר ליטול צרור (שם), אבל לא להוריד המים אחריו, דזה לא נכתב שהותר.
בחיפוש נמצא נושא דומה בחשוקי חמד שבת יא. לענין להכנס לבית מלון ולהיפנות.
הוה אמינא כתב:זה דרישת כסף כהשתתפות בנקיון.
לא על שכירות ולא על מים.
ממילא הטיעונים שלא קיימא לאגרא, והמים חינם מהעיריה, אינם רלוונטים.
הוה אמינא כתב:הגדרת לומדי ומתפללי בימ"ד - זה בקביעות.
אחרת זה נקרא לומד בבימ"ד ומתפלל בבימ"ד.
כך שיגרא דלישנא וזה מה שמובן לרוב בנ"א וע"כ זה מה שמחייב.
תלמיד חברים כתב:הוה אמינא כתב:זה דרישת כסף כהשתתפות בנקיון.
לא על שכירות ולא על מים.
ממילא הטיעונים שלא קיימא לאגרא, והמים חינם מהעיריה, אינם רלוונטים.
ניד"ד במי שנזהר מללכלך.הוה אמינא כתב:הגדרת לומדי ומתפללי בימ"ד - זה בקביעות.
אחרת זה נקרא לומד בבימ"ד ומתפלל בבימ"ד.
כך שיגרא דלישנא וזה מה שמובן לרוב בנ"א וע"כ זה מה שמחייב.
אכתי יל"ע במי שלומד שם לפעמים.
או מי שמידי פעם מתפלל שם או לומד שם.
כמה שיעור הקביעות שיחשב 'מתפללי או לומדי'. פעם ביום? פעמיים בשבוע? פעם בשבוע? בחודש?
שיבר כתב:זכור לי כי קראתי (או שמעתי) בשם הרב יצחק זילברשטיין שליט"א, כי זה נכלל בתקנת יהושע (ב"ק פא) נפנין לאחורי הגדר, ומותר להשתמש בנייר כשם שמותר ליטול צרור (שם), אבל לא להוריד המים אחריו, דזה לא נכתב שהותר.
בחיפוש נמצא נושא דומה בחשוקי חמד שבת יא. לענין להכנס לבית מלון ולהיפנות.
אחדאחד כתב:במקום לימודי כתוב על הקפה
"ללומדים"
תלמיד חכם 3 דפי גמרא וכו ]
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 380 אורחים