במקרה בו התקבצו עשרה אנשים בני חיובא לקריאת פרשת זכור לבדה, ומפני סיבות שונות אי אפשר לקרוא את כל פרשת השבוע, האם העולה לתורה יוכל לברך על קריאתה.
דהנה בפרי מגדים סי' תרפ"ה משב"ז ס"ק ב' כתב: "ודע שאם לא ברכו ברכת התורה בבוקר ואירע שקראו בתורה בעשרה פרשת זכור בלא ברכה, יש לומר שצריך לחזור ולקרות, אם נאמר ברכה מן התורה דמעכב".
האם יש ללמוד מדבריו שבמקרה כזה ראוי לכתחילה לומר ברכות התורה על קריאת פרשת זכור, ומה הדין במי שכבר בירך ברכות התורה, והלכה למעשה במי שלא בירך ברכת התורה, ודין הברכה שלאחריה "אשר נתן לנו תורת אמת".