כתב הרמב"ם פ"ב מתפילה הי"ט וכן יש מקומות שנהגו להוסיף בעשרת ימים אלו בברכה שלישית ובכן ובכן וכו' אבל בראש השנה וביוהכ"פ מנהג פשוט הוא להוסיף בשלישית ובכן ובכן כו'.
והנה, בסדר התפילה להרמב"ם (?) כלל לא הזכיר המנהג בעשי"ת, וחלף זאת כתב מנהג פשוט שמברכין ברכה ג' בנוסח זה בשני ימים של ר"ה כו' וכן נהגו מקצת לברך אותה באותו הנוסח בכל תפילה ותפילה מחמש תפילות של יוהכ"פ.
הרי שאמירת ובכן ביוהכ"פ איננה מנהג פשוט כמוש"כ בהלכות.
עוד אעיר, שבטור הל' ר"ה סי' תקפ"ב כתב 'וכבר נהגו לאמרו [זכרנו] כל עשי"ת [דלא כרב האי שכתב שלא לאומרו אלא בר"ה ויוהכ"פ] ואדרבה תמהתי מעולם למה אין אומרים ובכן תן פחדך כל עשרת ימי תשובה כו' ושמעתי שיש מקומות שנהגו לאומרו. והוא פלאי, הלא זהו רמב"ם מפורש שיש שנהגו לאומרו בעשי"ת!
צירוף שני הקושיות מעורר את המחשבה אולי צריך לתקן הגירסא בלשון הרמב"ם בהלכות, וצ"ע.