ונתנו ידידים כתב:ובכל זאת יש מקום לשאלת פותח האשכול בנוסח אחר, האם באמת דין ערבות מחייב אותנו להלחם שבעל כרחם הם לא יכניסו לפיהם מאכלות אסורות וכו' והאם זה בכלל עוזר הרי סוף סוף כל אחד עושה מה שבא לו ומחלל שבת כאוות נפשו ומתחתן בכל מיני דרכים עקלקלות כרצונם וכאוות נפשם, ומה המטרה של כל המלחמה הזו. רק להלם על ה"צביון היהודי" של המדינה. תינח אם זה היה נוגע לנו באיזה שהו אופן מילא אבל כזה נאמר הלעיטהו לרשע וימות. למה לגרום רעה לעצמינו ע"י חסרון תקציבים וע"י קלקול התדמית על מלחמה אין סופית וללא תכלית.
וגם אם נאמר שהמלחמה פועלת באיזה שהוא אוםן האם באמת זהו הדרך שאנחנו מחוייבים בה והאם חיוב ערבות מחייב את זה?
אביר הרועים! כתב:אבקש לשאול את חו"ר הפורום: האם לא תסכימו איתי שלאור התנהלות הממשלה ובוחריה פקע מנן דין ערבות?! (עיין ב"ק סט. 'הניחהו ויפול ברשעו')
האם כשרוב אזרחי ישראל מצביעים שוב ושוב למפלגות שמצהירות על ביטול הכשרות, הנישואין והגיור, האם לא הגיע הזמן לומר: 'הפרד נא מעלי'?!
לבי על ח"כינו שמשקיעים את אונם ומרצם בכדי להלחם עם הממסד שרוצה לאפשר לעבדים לחיות בהפקירא דניחא להו, גם אם נצליח בכל מערכותינו נגדם עדיין לא נמנע מהחילוני הקלאסי אפילו אחד מרבבות האיסורים שעובר בכל יום. מדוע נילחם נגד רפורמת כשרות שאיננה נוגעת לנו? מדוע אנו אחראים לנבילו וטריפות שאותו חילוני - שהצביע למפלגה אנטי רבנית - מכניס לפיו??
לדעתי - ואשמח לחוו"ד חו"ר הפורום - יש ליידע את נציגינו שלא לשם כך שלחנו אותם לכנסת ותשקוט הארץ ארבעים שנה.
ונתנו ידידים כתב:א. דברי הרב דרומי והרב ישא ברכה יש בהם דברים של טעם וצריך לחשוב על זה, ומ"מ לעת עתה אני שואל אחרי ההנחה שלדעתי נכונה היא דאם לא היינו מתעסקים כ"כ עם צביון המדינה ומניחים להם לנהל אותה פי שירצו ורק מתעסקים עם הרוחניות של עצמינו היתה שנאת הדת הרבה הרבה פחות, כי אני לא חושב שהשנאה נובע מאנטישמיות ומשנאת ע"ה לת"ח אלא הוא מתוך קנאה על מה שלא נותנין להם לעשות מה שירצו.
וא"כ יש מקום לומר שאם יופחת האנטי במדינה יהיה יותר מקום לקירוב ולהרבות רוח ישראל במדינה ובעום וא"כ יש חסרון מצד אחד ומעלה מצד שני.
ב. ועוד נקודה דתינח אם היינו מצליחין במלחמתינו מילא אבל כיון שעפ"ר אנו רק נלחמין בלי הרבה הצלחות וגם הרבה הפסדים יש לנו לגבינו, ואדרבה יתכן שהמלחמה מעורר הצד שכנגד להלחם יותר האם אין מקום לומר שלא עד כדי כך מחויבים אנו ולמה שנפסיד בכך ואולי ננקוט גישה אחרת בזה.
אביר הרועים! כתב:אבקש לשאול את חו"ר הפורום: האם לא תסכימו איתי שלאור התנהלות הממשלה ובוחריה פקע מנן דין ערבות?! (עיין ב"ק סט. 'הניחהו ויפול ברשעו')
האם כשרוב אזרחי ישראל מצביעים שוב ושוב למפלגות שמצהירות על ביטול הכשרות, הנישואין והגיור, האם לא הגיע הזמן לומר: 'הפרד נא מעלי'?!
לבי על ח"כינו שמשקיעים את אונם ומרצם בכדי להלחם עם הממסד שרוצה לאפשר לעבדים לחיות בהפקירא דניחא להו, גם אם נצליח בכל מערכותינו נגדם עדיין לא נמנע מהחילוני הקלאסי אפילו אחד מרבבות האיסורים שעובר בכל יום. מדוע נילחם נגד רפורמת כשרות שאיננה נוגעת לנו? מדוע אנו אחראים לנבילו וטריפות שאותו חילוני - שהצביע למפלגה אנטי רבנית - מכניס לפיו??
לדעתי - ואשמח לחוו"ד חו"ר הפורום - יש ליידע את נציגינו שלא לשם כך שלחנו אותם לכנסת ותשקוט הארץ ארבעים שנה.
אליעזר ג כתב:א. הציבור המסורתי שהוא ציבור ענק שמחובר עדיין לאמונת ישראל סבא אך נסחף בהבלי הזמן מהם אנו וודאי שיכולים למנוע עבירות ומוטל עלינו לעשות זאת וביתר עוז בגלל שהם ציבור ולא יחידים. זה עומק הכרעתו ההיסטורית של הרב שך ללכת עם הציבור המסורתי וזה עומק ההקרבה שאנו עושים עכשיו בכך שאנו נשארים נאמנים להם ולנציגיהם ולא מתפתים לכל מיני הצעות שלכאורה יעצימו את יבנה וחכמיה . ומי שמכיר את הלך הרוח בציבור זה, יודע את המשמעות הרת הגורל שיש להתנהגות זו.
ב. יש חילול השם עצום בביטול גמור ציבורי של מצווה מהתורה וכל עוד יש נקודת חיבור ציבורית כלשהי אליה כגון שאין תחבורה ציבורית בשבת או שמירת ענייני כשרות ואישות מסוימים , אין את החילול השם העוצמתי הזה . החזו"א פסק שלעניין חילול השם הזה יש יהרג ולא יעבור כי זו עקירת התורה והסתמך בזה על פסק הנודע ביהודה לאסור ניתוחי מתים למרות שמועילים לעניין פיקוח נפש.
אביר הרועים! כתב:האם לא הגיע הזמן לומר: 'הפרד נא מעלי'?!
.ישא ברכה כתב:הציבור הזה, מקבל חלקית את הכפייה הדתית שמוביל המגזר החרדי על דמותה של מדינת ישראל.
הרבה מהם עם אמונה בבורא עולם, הרבה מהם מקיימים מסורת ומצוות בסיסיות, רבים מהם לא נוסעים בשבת (אבל גם מדליקים חשמל וכדומה), ועוד כהנה.
ועבורם יש על מה להילחם!
ונתנו ידידים כתב:אליעזר ג כתב:א. הציבור המסורתי שהוא ציבור ענק שמחובר עדיין לאמונת ישראל סבא אך נסחף בהבלי הזמן מהם אנו וודאי שיכולים למנוע עבירות ומוטל עלינו לעשות זאת וביתר עוז בגלל שהם ציבור ולא יחידים. זה עומק הכרעתו ההיסטורית של הרב שך ללכת עם הציבור המסורתי וזה עומק ההקרבה שאנו עושים עכשיו בכך שאנו נשארים נאמנים להם ולנציגיהם ולא מתפתים לכל מיני הצעות שלכאורה יעצימו את יבנה וחכמיה . ומי שמכיר את הלך הרוח בציבור זה, יודע את המשמעות הרת הגורל שיש להתנהגות זו.
אבל הרי עכשיו אנחנו לא מרויחים כלום גם בשביל התועלת הזה כי בקואליציה לא שומעים לנו כלל וא"כ מה המשמעות של ההקרבה הזו, ולדעתי בזה שאנו מתנגדים כ"כ הרבה אנו מפסידים גם בעניני הסטטוס קוו ואם היינו עובדים מבפנים ובדרכים שקטים היינו מרויחים הרבה יותר גם בענין זה ולמה לנו הצרה הזאת רק לשם התדמית.
ב. יש חילול השם עצום בביטול גמור ציבורי של מצווה מהתורה וכל עוד יש נקודת חיבור ציבורית כלשהי אליה כגון שאין תחבורה ציבורית בשבת או שמירת ענייני כשרות ואישות מסוימים , אין את החילול השם העוצמתי הזה . החזו"א פסק שלעניין חילול השם הזה יש יהרג ולא יעבור כי זו עקירת התורה והסתמך בזה על פסק הנודע ביהודה לאסור ניתוחי מתים למרות שמועילים לעניין פיקוח נפש.
איפה החזו"א הזה ומי אמר שפסק כן?
אליעזר ג כתב:תאר לך מה היה קורה אם לא רק הדת"ל היו בוגדים בהם אלא גם החרדים , איזו קריעה פנימית הייתה זו ?
דרומי כתב:אם מלכתחילה היתה היהדות החרדית מתנתקת לגמרי מהמדינה, ומסמנת את המדינה כמשהו 'חילוני' גמור ומובהק ניחא. אז כולם היו יודעים שהמדינה מייצגת רק חלק מסויים של עם ישראל (אם כי בשעתו גם רבני 'המזרחי' היו רבנים חשובים שדמותם היה בה די כדי להכשיר את המדינה ואכ"מ), ובדוגמת שיטת סטמר שלא מעודדת עלייה לארץ ונשארים בווילאמסבורג או בלונדון. אפשר להבין את הרעיון של השיטה הזאת.
אבל לאחר שהיהדות החרדית (בחלקה הגדול) נתנה 'הכשר' על קיום המדינה (ועד היום חלק גדול מהחרדים מעודדים עליה לארץ!), דבר שגרם בעקיפין לכך שהמדינה התפרסמה כמדינה יהודית ומשכה אליה רבבות יהודים מרחבי העולם, כולל יהודים תמימים מצפון אפריקה, תימן וכו', שבאמת באו בתמימות כי ראו יהודים מגודלי זקן וכו' -
איך אפשר עכשיו להתנער מהמדינה ולהפקיר את כל היהודים התמימים?
יותר מזה, הצביון הכללי של המדינה יש לו השפעה עצומה גם על רבבות יהודים תמימים תושבי חו"ל: ארה"ב, צרפת ועוד, שרואים במדינה משהו 'יהודי' שאפשר ללמוד ממנו ולכן יש ערך עצום לכל הצהרה רשמית שיוצאת ממדינת ישראל.
ומענין ימי חנוכה האילין: גזירת היוונים היתה הצהרתית בלבד - 'כתבו לכם על קרן השור שאין לכם חלק באלקי ישראל' - ובכל זאת היא נחשבת חמורה שבחמורות.
אליהו חיים כתב:מדברים כאן על החילונים כאילו הם עם אחר ואין אנו אחראים עליהם,
ומה תענו לעשרות מאות או אלפי משפחות חרדיות שירד בנם או בתם מן הדרך ו'חוזרים בשאלה' ח"ו,
ול"ע קרוב הדבר יותר ממה שחושבים,
אם גם נאמר אין אנו אחראים עליהם ושיתחתנו עם גרים עפ"י הרפורמים ובסידור קידושין שלהם או עם גויים,
ואלו שהם 'על התפר' וסומכים על כשרות מינמלי ניתן להם לאכול ככל העולה על רוחם בהכשר רבנים רפורמים וכו' הרי אנו אחראים לילדינו וקרובינו הקרובים לנו הקרובים מאוד למחנה שלנו,
ומזה יש גם להקיש וללמוד על אחינו הרחוקים לנו כמה תינוקות שנשבו יש ביניהם והם גם כאחינו בשרינו ממש,
מה יהא אם נעזוב אותם לעצמם.
[ובוודאי זה היה דעת מרנן ורבנן וכמו ששמענו הרבה ממרן הגרא"מ שך זצלל"ה]
... אם תהיה גזירה על עולם התורה - כולם ילכו בגלות, הייתי רוצה לפתוח את לבי ולומר מעט ממה שמעיק עלי, מי יודע אם נפגש שוב... אך ברצוני שתזכרו את הדברים.
חיים אנו בדור כזה, שיתכן שכאשר מגיעים לבני ברק, נכנסים לישיבה, רואים שהכל טוב ויפה, כולם לומדים, ויש שמירת שבת, אך כמה אחוזים הם אלו מתוך כלל ישראל? מה קורה מחוץ לכותלי הישיבות, מה עם כלל ישראל? איך נראה הדור ברחוב אלנבי או ברחוב יפו ודיזינגוף? הרי אלו הם ילדים שלנו! זהו הדור החדש שהמרחק ממנו רב מאד.
אם היום יש ילדים שאינם יודעים מי היו אברהם יצחק ויעקב, מי היה משה רבינו, ואינם יודעים מהי שבת ויום כיפור, הרי כמו שבעבר היתה אינקויזיציה בספרד עם הגזירות של טורקוומאדה, הרי שהיום יש בקיבוצי השמאל גזירות שמד על ילדי ישראל, געוואלד! נורא ואיום! מה יהיה עם הדור החדש?
יושבים בכנסת אנשים שלא קראו ולא שנו, שאינם יודעים בין ידיהם לרגליהם ולא למדו מעולם, ומרשים לעצמם להרים את ידם בענינים הנוגעים לכלל ישראל.
כיצד לא יבשה ידם כאשר הם מגביהים אותה להצביע נגד אברהם יצחק ויעקב, נגד הדור הישן, נגד כל הדורות, נגד משה רבינו, נגד הרי"ף והרמב"ם, רוצים הם לקרוע את הכל.
מי אתם? אינכם יודעים אל"ף בי"ת ביהדות!
גם אם אין יראת שמים, אך לפחות צריכה להיות לכם דרך ארץ כלפי הדורות הקודמים, דרך ארץ כלפי הרמב"ם, הרי"ף והאבות הקדושים.
נגד מי אתם מרימים את ידכם! וכי למדתם? אתם יודעים מה כתוב בגמרא שאתם מצביעים נגדה? בדברים שנוגעים לכלל ישראל אתם רוצים להכריע ולהחריב בהרמת יד.
עולה שאלה הנוגעת לישיבות הקדושות ומצביעים על כך, חושבים הם שאם פלוני יצביע באופן מסויים יהיה כך, ואם יצביע אחרת יהיה אחרת, שהדברים יהיו לפי הפוליטיקה שלהם. וכי סבורים אתם שיהיה כפי דעתכם? מה אתם סוברים?
אמנם אני יהודי זקן ואין לי כח אפילו להרים את הסטנדר, אך אומר ברורות בשם כולם, שאם יבא זמן ותהיה גזירה על עולם התורה, מרים אני את ידי ואומר "אם אשכחך ירושלים", כל בני התורה לא ישכחו את ארץ ישראל, אך כולם ילכו לגלות ולא תשכח תורה מעם ישראל!
ידעו ויבינו שאין זה משחק ילדים. תצביעו מה שאתם רוצים, אך אלינו אין זה נוגע.
בא שר שאינו יודע דבר ביהדות, ונותן מוסר לרבנים שיכירו ברפורמים כדי שלא יגרמו פילוג בעם ישראל, והרי הרפורמים הם אלו שגרמו חורבן בכלל ישראל, והכנסתם היא גרימת פילוג כלל ישראל, והוא בא וטוען שאם לא יכירו ברפורמים זה הדבר שיגרום פילוג בעם ישראל. גם אם גישתו הפוליטית אולי טובה, אך דרכו אינה על פי השכל הישר, וגם בנושא הרפורמים - דעתו אינה ישרה. אולי הוא יכול להיות שר חוץ, או לנהל ענינים אחרים, אך בנושא זה אין הוא מבין דבר.
אף בן ישיבה לא ישאר כאן, אם תגזר חלילה גזירה על עולם התורה, ובלי תורה גם עַם לא יהיה.
אנשים שאינם יודעים מהי תורה, משחקים עם התורה, מעמידים את משה ואהרן מצד אחד, ולהבדיל, אותם חברי כנסת מהצד השני... זה אומר כך וגם זה אומר כך... מחשיבים דעה זו מול זו, והרי הם מחריבים את ארץ ישראל ולא בונים את ארץ ישראל.
אנו נושאים כבר אלפיים שנה את הדגל של ארץ ישראל, בכל שנה בתשעה באב אנו יושבים ובוכים על שגלינו מארצנו, והם מנסים לכפות עלינו לתלות את הדגל שלהם, ואם לא תולים את הדגל הרי זה "אסון נורא", ובאים בטענה מדוע לא תלו את הדגל...
הם רוצים לכפות שבשעת הצפירה יעמדו כולם דום, ואם לא יעמדו היא "פגיעה בלאומיות" - לדעתם, ואחת דתו להמית...
הלא הם בורים ועמי ארצות, אשר אינם יודעים בין ימינם לשמאלם, וכי לנסוע בשבת אין זה פגיעה בלאומיות? הרי שבת היא אות הברית בינינו לבין הקב"ה!
לפני מלחמת העולם הראשונה היו ברוסיה ששה מיליון יהודים, והיו שלשה נציגים יהודים, ובכל דבר הקשה הם היו באים להתייעץ עם גדולי ישראל. ואילו כאן בארץ יושב שופט עליון, שאף אינו יודע לכתוב כראוי, ופוסק נגד תורת ישראל...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 50 אורחים