משוש דורים כתב:עוד צריך לדעת, שכל הנידון בזה הוא רק ב35 שנה האחרונות, כי קודם לכן לא היו כמעט ישובים בערבה, ובוודאי שלא ישובים חקלאיים, החזו"א התבטא לר"ק כהנא כי הישוב יטבתה הוא ודאי חו"ל, אבל בזמנו לא היו שם עוד ישובים.
לכן מי שדנו בזה הם רק פוסקי הדור האחרון, שהם המנחת יצחק ובית דינו שהתירו את הערבה הצפונית וכנ"ל, הגריש"א שדנם כספק אך אסר לגמרי את התוצרת החקלאית מקו ה30 וצפונה, (הוא הצריך לכתחילה להכשיר כלים), ותלמידי החזו"א הגרנ"ק והגרח"ג, שהחמירו בזה ג"כ מספק אבל לא כ"כ בתקיפות, ולא על כל הערבה הצפונית, (הגרנ"ק הקיל בפרחים וכדו', וכן במקום הדחק, בפארן).
משוש דורים כתב:עוד הערה
בספר יהושע מחולקים הנחלות של השבטים, ושם מבואר שיהודה נטל חלקו מאמצע ירושלים (מקום המקדש) ועד הגבול הדרומי של א"י לכל רוחב א"י (מהים ועד קצהו הדרומי של הירדן) ואח"כ נתן לשמעון חלק בתוך נחלתו.
מי שיסתכל במפה לבחון את השטח יראה דבר משונה (לדעת המחמירים עד המעלה ה30) שנמצא שיהודה מקבל שטח בגודל של חצי מארץ ישראל (ואפי' יותר), ושאר השטח מתחלק בין 8.5 שבטים.
אלישע לוי כתב:מפה לא מדוייקת.
ולא הבנתי מה נשתרבב כאן בדץ יורה דעה.
אלישע לוי כתב:מפה לא מדוייקת.
ולא הבנתי מה נשתרבב כאן בדץ יורה דעה.
העד"ח תמיד הביאו מפארן ועדיין מביאים ואילו במפה כתוב שמתשס"ח קבע הגבול במעלה 30
חבל שהביאו לכאן את הבלבול הזה
לייטנר כתב:משוש דורים כתב:עוד הערה
בספר יהושע מחולקים הנחלות של השבטים, ושם מבואר שיהודה נטל חלקו מאמצע ירושלים (מקום המקדש) ועד הגבול הדרומי של א"י לכל רוחב א"י (מהים ועד קצהו הדרומי של הירדן) ואח"כ נתן לשמעון חלק בתוך נחלתו.
מי שיסתכל במפה לבחון את השטח יראה דבר משונה (לדעת המחמירים עד המעלה ה30) שנמצא שיהודה מקבל שטח בגודל של חצי מארץ ישראל (ואפי' יותר), ושאר השטח מתחלק בין 8.5 שבטים.
הנגב לא ריאלי לחקלאות, וממילא אין לגודל השטח הרבה משמעות.
אלישע לוי כתב:מיהו הגאון המחבר?
בכל אופן, הוא מצייר קו העובר במעלה ה30 וכותב שזה דעת הבדץ עדח בתשס"ח, מה שפשוט הזיה מוחלטת, במחילה.
אלישע לוי כתב:מפה לא מדוייקת.
ולא הבנתי מה נשתרבב כאן בדץ יורה דעה.
העד"ח תמיד הביאו מפארן ועדיין מביאים ואילו במפה כתוב שמתשס"ח קבע הגבול במעלה 30
חבל שהביאו לכאן את הבלבול הזה
בברכה המשולשת כתב:אלישע לוי כתב:מפה לא מדוייקת.
ולא הבנתי מה נשתרבב כאן בדץ יורה דעה.
העד"ח תמיד הביאו מפארן ועדיין מביאים ואילו במפה כתוב שמתשס"ח קבע הגבול במעלה 30
חבל שהביאו לכאן את הבלבול הזה
הוא דן לא רק בדעת הבד"ץ של העדה"ח, כמבואר במפה עצמה.
(ואם אני מזהה נכון, זה נלקח ממאמר של עשרות עמודים על הנושא, שבו מתהארים הדברים היטב, גם אם לא חייבים להסכים עם הגאון המחבר)
הכתב והמכתב כתב:לייטנר כתב:משוש דורים כתב:עוד הערה
בספר יהושע מחולקים הנחלות של השבטים, ושם מבואר שיהודה נטל חלקו מאמצע ירושלים (מקום המקדש) ועד הגבול הדרומי של א"י לכל רוחב א"י (מהים ועד קצהו הדרומי של הירדן) ואח"כ נתן לשמעון חלק בתוך נחלתו.
מי שיסתכל במפה לבחון את השטח יראה דבר משונה (לדעת המחמירים עד המעלה ה30) שנמצא שיהודה מקבל שטח בגודל של חצי מארץ ישראל (ואפי' יותר), ושאר השטח מתחלק בין 8.5 שבטים.
הנגב לא ריאלי לחקלאות, וממילא אין לגודל השטח הרבה משמעות.
כמבואר בב''ב קכא שחלקו לפי ערך הקרקע ולא גודלו
קו ירוק כתב:אז הסברו לא נכון, ולא הגריש"א הוא זה שנימק בכך.
ספק גבולות אינם נחשבים כספק אלא כחסרון ידיעה, ובכה"ג מחמירים. וגם החזו"א נקט כך.
האם הערבה נחשבת בכלל כ'ספק גבול' זה נושא אחר.
קו ירוק כתב:זה פטומי מילי. אפשר לברר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים