הודעהעל ידי HaimL » ו' אוגוסט 20, 2021 12:03 pm
תפשוט לה מהא דכתב הרמב"ם ז"ל,
לה יטמא מצות עשה שאם לא רצה להטמא מטמאין אותו על כרחו
---
ואי משום צרכי המת, אז כיצד מטמאים אותו בע"כ. אלא משמע, ששלוחי בית דין תופסים אותו ומטמאים אותו בקרובו המת בעל כרחו. וא"ת, מטמאים אותו בע"כ, הפירוש, שכופים עליו שיתעסק בצרכי המת, הל"ל ואם לא רצה להיטמא כופים אותו עד שיטמא
אבל מ"ש בהמשך,
אשתו של כהן מתטמא לה על כרחו ואינו מטמא לה אלא מדברי סופרים עשאוה כמת מצוה כיון שאין לה יורש אלא הוא לא תמצא מי שיתעסק בה
---
פשיטא שהכוונה היא שכופים אותו לעסוק בצרכי אשתו המתה, מדרבנן. ואיידי דכתב לעיל, מטמאים אותו בע"כ, כתב נמי הכא.