שמש כתב: ספציפית לגבי שיטת הרב אליהו - כנ"ל הדיון הוא לגבי מנהג הדיינים, דיין אחד בביה"ד האזורי בנתניה הוא לא 'מנהג'. בפרט לא כשדעתו נדחית מכל וכל ע"י ביה"ד הגדול ובפרט כשהוא עצמו לא חידש כלום בעניין חלוקת הנטל אלא רק חישוב מינימלי מאוד של המזונות בבחינת לחם צר ומים לחץ (דבר שכבר נעשה לפניו ע"י חלק מהבד"צ הפרטיים בלי צורך לטבלאות מהלמ"ס).
נ"ב, הקישור לא עובד (וגם אילו היה עובד למה נראה לך שצריך 'להשתכנע' שהוא צודק? גם אם יש דיינים שקוראים בפורום הם מכירים את דעתו כפי שחזר עליה בפסקיו מאמריו והרצאותיו, ושכנועם של היתר אינו מעלה ואינו מוריד).
יהושע100 כתב:יש תשובה ארוכה מאוד על עניין המזונות בזמננו כולל ביחס למשמורת משותפת בחלק ב של. שו"ת שחר אורך מהרב אריאל אדרי אב"ד באר שבע. לא זוכר כרגע את הסימן. אינו לידי כעת. אולי בהמשך אעלה ממנו.
עכ"פ הוא חולק על הרב אליהו.
שילה צבי כתב:יהושע100 כתב:יש תשובה ארוכה מאוד על עניין המזונות בזמננו כולל ביחס למשמורת משותפת בחלק ב של. שו"ת שחר אורך מהרב אריאל אדרי אב"ד באר שבע. לא זוכר כרגע את הסימן. אינו לידי כעת. אולי בהמשך אעלה ממנו.
עכ"פ הוא חולק על הרב אליהו.
לפי מה ששמעתי ממנו הוא עוקר את הבעיה שהרב אליהו מציג מעיקרה. ישנם שני דינים- דין מזונות ודין "מסדרין לבעל חוב". ועל כן כדי למנוע מצב שהאבות קורסים תחת תשלומים מופרזים (אמירתו של הרב אליהו) יש לסדר לבעל חוב, כבכל חוב אחר. אך אין צורך לערבב ולשנות את עצם החיוב שיש לאב. מסכנותו של האב אננה נוגעת לגובה החיוב אלא להאם נגבה חיוב זה ובאיזה אופן
שמש כתב:חבל לדבר כך בנושא שאינך מבין בו (כמה פסקי דין קראת בשביל להכריע שמדובר ב'מנהג בתי המשפט' ושהדיינים הם 'ליברלים רוקדי מה יפית'?).. תתחיל לפחות מהמאמר שהעלתי על ביהמ''ש וביה''ד כדי לקבל קצת רקע. זה דווקא נושא שבו בד''כ יש ויכוח והבדל גדול ביניהם, וכתוצאה מכך בביה''ד המזונות בד''כ גבוהים בהרבה (ואכן יש כבר בעיה שגברים מסרבים לדון בבי''ד בנושא המזונות ומעדיפים להיתבע בביהמ''ש).
yankev כתב:שמש כתב:חבל לדבר כך בנושא שאינך מבין בו (כמה פסקי דין קראת בשביל להכריע שמדובר ב'מנהג בתי המשפט' ושהדיינים הם 'ליברלים רוקדי מה יפית'?).. תתחיל לפחות מהמאמר שהעלתי על ביהמ''ש וביה''ד כדי לקבל קצת רקע. זה דווקא נושא שבו בד''כ יש ויכוח והבדל גדול ביניהם, וכתוצאה מכך בביה''ד המזונות בד''כ גבוהים בהרבה (ואכן יש כבר בעיה שגברים מסרבים לדון בבי''ד בנושא המזונות ומעדיפים להיתבע בביהמ''ש).
באת לקלל ונמצאת מברך. באת לדחות את דבריי ולא זו בלבד שלא דחית אותם אף נתת להם חיזוק.
זה הכלל: כל מה שנגד גברים, בתי הדין 'מחמירים' בהם, וכל מה שנגד נשים בתי הדין הרבניים 'מקילים' בהם. הכל כדי לרצות את המערכת אשר בקרבה נושבת רוח הקרן החדשה לישראל, והדברים ידועים. ואכמ"ל.
למרות ההתקפה האישית כנגד הבנתי מבלי היכרות עמי, לצערי קראתי יותר מפסק דין אחד, ומדובר במלל רב שתוצאתו ידועה מראש... חלק מהדברים מעלים גיחוך פשוטו כמשמעו. בנושאים מסוימים, אפשר מראש לדעת כיצד יראו פסקי הדין, ובהתאם לכך נבחרים ה'דיינים'. לא סתם נבחרו נשים (וכאילו לא די בכך אף 'פמיניסטיות') לשבת בוועדה הבוחרת. פתי מי שמאמין במערכת הזאת ומי שחושב שדיין בימינו שם יכול לפסוק כפי הדין בלי השפעות זרות. בהצלחה למי שמנסה לאתרג אותה ולהשוות לה מבט תורני! והייתי מאוד עדין בדבריי הנ"ל. המקרה של 'הדיין והאב"ד המפורסם' שעורר חילול ה' גדול מאוד לאחרונה, הוא רק דוגמה אחת לצדקות המערכת הזאת. אין תחליף לבד"צ!
ההתערבות של המדינה בנושאים אלה, והניסיון המיותר של מתן ה'גושפנקא' התורנית להשקפות המודרניות שחלחלו עמוק עמוק ל'בתי הדין' הרבניים בעקבות בתי הדין הגבוהים לצדק למיניהם ומנהיגיהם, היא אחת מהאסונות היותר קשים. ובו בזמן שאנו מדברים נעשים נסיונות לחלחול עמוק יותר, כאילו לא די במה שנעשה עד עכשיו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 169 אורחים