איש_ספר כתב:בגמ' יומא לג ב, אמרו שצריך להניח את התפילין בנרתיקם באופן ששל יד יהיה קודם של ראש, כדי שלא יפגע בש"ר קודם ש"י ויעבר על המצוות.
והנה דבריו של בעל ערגה"ב שאלמלא מקרא כתוב א"א לאומרן [והירושלמי שמביא ליתא לפנינו]
ערוהב.png
והגם שלא נקום ונברך אבל לכה"פ מהיות טוב, אוהב מצות לא ישבע מצות עד שיכוון לשם מצוה בהנחתן בנרתיקן...
רש"י ביומא פירש את הגמ' לענין הנחת תפילין ולא לענין הכנסתם לתיק.
לענין הירו' כך גרס הרמב"ן:
חידושי הרמב"ן מסכת נדה דף נא עמוד ב
ולשון הירושלמי שכתבנו נראה שמכריע כדברי בעל ההלכות ז"ל שהצריך לברך אחד על של יד ואחד על של ראש ואף על פי שלא שח בינתים, וכן החזירו שם הענין הזה בפרק הרואה ואמרו העושה תפילין לעצמו אומר ברוך אקב"ו לעשות תפילין לשמו כשהוא לובשן אומר ברוך אקב"ו על מצות תפילין וכשהוא מניחן אומר אקב"ו על הנחת תפילין,