מצפה לישועת השם כתב:לב של בהמה, גמרא מפורשת בהוריות שהוא אחד מה' דברים המשכחים את הלימוד וכמובא בתשב"ץ שם.
לב של עוף, הבאתי את דברי התשב"ץ לעיל, והש"ך שם כותב בסיום דבריו: "וכן ראיתי נזהרין בזה". בפמ"ג שם גם כתב: "וכן נוהגין".
יבוא מר ויחכימנו היכן נוהגין כיום לאכול לב.
מגדל כתב:
(אגב, גילוי נאות, אינני אוכל - בל"נ - לבבות ואף לא מוח וכבד, כהוראת רבנו האר"י וכפסקו של חכם יוסף חיים.)
פי האתון כתב:למיטב ידיעתי אין מקורו מהאר"י, והמקור הראשון הוא מר' חיים פלאג'י...
פי האתון כתב:מגדל כתב:
(אגב, גילוי נאות, אינני אוכל - בל"נ - לבבות ואף לא מוח וכבד, כהוראת רבנו האר"י וכפסקו של חכם יוסף חיים.)
למיטב ידיעתי אין מקורו מהאר"י, והמקור הראשון הוא מר' חיים פלאג'י...
צריך ליזהר במאד מאד שלא לאכול שום לב בהמה חיה ועוף, כי שם תכלית שורש התקשרות נפש הבהמית, ואם יאכלנו האדם מתקשר בו נפש הבהמית ההיא לגמרי, והיציה"ר מתקשר ומתגבר בו; ומטעם זה ג"כ ארז"ל שהאוכל לב בהמה גורם לו שכחה וטפשות הלב.
הלב, קורעו ומולחו ואח"כ יבשלו אפילו עם בשר. אך הרבה נוהגין שלא לאכול לב - בין של בהמה, בין של עופות מפני דמטמטם את לבו של אדם. ולפי דעת רבנו האר"י ז"ל גם מוח וכבד מטמטמין לבו של אדם, ואין לאכלם; וסימנם: ראשי תבות "מלך". וראוי שהזכרים יזהרו בהם ביותר שלא לאכלם; וכן העוברות ומניקות גם כן יהיו נזהרים לבלתי יאכלו שלשה הנזכרים.
מצפה לישועת השם כתב:לב של בהמה, גמרא מפורשת בהוריות שהוא אחד מה' דברים המשכחים את הלימוד וכמובא בתשב"ץ שם.
לב של עוף, הבאתי את דברי התשב"ץ לעיל, והש"ך שם כותב בסיום דבריו: "וכן ראיתי נזהרין בזה". בפמ"ג שם גם כתב: "וכן נוהגין".
יבוא מר ויחכימנו היכן נוהגין כיום לאכול לב.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 255 אורחים