הודעהעל ידי מעט מים » ב' פברואר 22, 2021 9:24 pm
ידוע שהאריכו הפוסקים בטעם מצות משלוח מנות והביאו מספר מנות הלוי שהוא כדי להרבות אהבה ואחה וריעות, שלא כטעם התרומת הדשן שהוא כדי שיהי' לחבירו צרכי הסעודה, ועל פי זה חידשו הרבה הלכות שתלוי בהטעמים, ומעונן אני לשמוע מי היה הראשון באחרונים להביא טעם המנות הלוי [שבאמת אינו פוסק רק פרשן] ולהסיק מדבריו מה שנוגע להילכתא שלא כדעת התרומת הדשן שהוא פוסק מפורסם, והראשון שראיתי הוא בשו"ת חת"ס סי' קצ"ו אבל אני רוצה לידע אם הוא היה באמת הראשון או שהיה מי שקדמו בזה.