HaimL כתב:אבל גם הבדלה היא מדין זכרהו בדברים, וא"כ בפשטות החיוב מן התורה נמשך גם עד מוצ"ש ויותר
לבי במערב כתב:התם שאני. כשחוזר רק על הברכות שמה"ת - הוי זלזול בברכה רביעית שמד"ס; אך כשמחמת ספק אינו מחמיר לצאת כל השיטות שבתלמוד ומברך המעולה שבהן - שפיר דמי.
אף כאן י"ל, שכיון דאיכא ספקא אעיקרא דקידושא - יאמר בלא שו"מ. אך צ"ע למעשה, ולא עיינתי עתה כלל בזה.
הגבתי רק על ההודעה שקדמתני, ועמו המחילה.אליהו בן עמרם כתב:הבאתי לעייל . .
לבי במערב כתב:הגבתי רק על ההודעה שקדמתני, ועמו המחילה.אליהו בן עמרם כתב:הבאתי לעייל . .
שמא י"ל בכוונת הפמ"ג דאפושי פלוגתא לא מפשינן, וכיון שהוכיח שם די"א שהקידוש על היין מה"ת - צידד לומר כי אף החולקים עליהם יסברו שמ"מ יש חיוב ברכת־קידוש מה"ת.
חיפוש פשוט באוצה"ח ('אפשר ידי קידוש לא יצא אף מן התורה') יעלה די והותר תוצאות רלוונטיות. בהצלחה.
כדכד כתב:לא עיינתי בפנים
אבל לענין הפמ"ג שהובא אולי יש לומר שאין כוונתו שלא יצא משום שלא הזכיר את השם אלא משוםשלא אמר "מקדש השבת"ולא הזכיר קידוש על השבת אלא רק שה' נתן לנו את יום השבת
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 199 אורחים