זה עתה ראיתי דברים אלו להרמ"ק זיע"א באור יקר:
ויש לעיין אם הוא דוקא במקום שאמרו 'קום פלוני', ולא כתוב אחר כך 'קם פלוני ואמר'. או דילמא גם במקום שכתוב כן, אז אין הכוונה שהוא בעצמו קם ואמר, אלא הארת ניצוץ הנשמה.
ואם כן הוא, נמצא שאדרבה ואדרבה מתוך הזוהר גופיה עדות מפורשת ובהירה שלא נכתב כלל בימי רבי שמעון, והשערת הרה"ק מקאמארנא שנכתבה על ידי הראשונים ז"ל בדרך של התנוצצות מנשמות התנאים והאמוראים, היא ממש מפורשת בזוה"ק לפי ביאור הרמ"ק זיע"א.