הסתפקו האם לומר אלוקי ואלוקי אבותינו במנחה גדולה. לחזו"א שיש נש"כ פשיטא שאומרים אבל לחולקים שאין אומרים מה הדין?
בלוח א"י צום גדליה- כשמתפללין מנחה גדולה בזמן מוקדם ומכ"ש מנחה גדולה אין נשיאת כפים אלא אומרים או"א
מאידך שו"ת שבט הלוי חלק ח סימן כג
הנה במתפלל מנחה גדולה בת"צ אין לנו אלא הכרעת מג"א בשם מהרי"ו באו"ח סי' קכ"ט ס"ק א' דבמתפלל מנחה גדולה בת"צ אין אומרים אלוקינו ואלקי אבותינו, והיינו דלא שייך נ"כ גזירה אטו מנחה דשאר ימות השנה כפשטות הש"ס תענית כ"ו ע"ב וברש"י שם וכמש"כ בריטב"א, והחזון איש עצמו אעפ"י שלא הביא דברי המג"א מכ"מ כ' תו"ד ואת"ל דלא הוקבע אלא במתפלל סמוך לשקה"ח, ובודאי כך דעתו נוטה להלכה.
אך האם זה מש"כ במג"א? שם מדובר על מתענין עד חצות ולא על מנחה גדולה-
מגן אברהם על שולחן ערוך אורח חיים הלכות נשיאת כפים ונפילת אפים סימן קכט סעיף
אבל אם מתענין עד חצות ומתפללין מנחה לא יאמרו אלקינו [ליקוטי מהרי"ו סי' מ"א] אבל לפי מ"ש רמ"א בהג"ה י"ל אלקינו: