ידידך - נעים ההליכות כתב:באיזה שעה ביום רביעי ובאיזה מקום בכדור הארץ נתלו המאורות?
ידידך - נעים ההליכות כתב:באיזה שעה ביום רביעי ובאיזה מקום בכדור הארץ נתלו המאורות?
אליעזר ג כתב:זה נושא מורכב הנתון במחלוקת ראשונים י"א בצהרי היום בא"י ויש אומרים בצהרי היום בטבור הים וישנן עוד שיטות . וכן יש מדרש שאומר שנתלו בשעה מסוימת אבל לא שימשו מספר שעות. וכן עיין ברמבם בהלכות קידוש החדש .
יואל שילה כתב:אליעזר ג כתב:זה נושא מורכב הנתון במחלוקת ראשונים י"א בצהרי היום בא"י ויש אומרים בצהרי היום בטבור הים וישנן עוד שיטות . וכן יש מדרש שאומר שנתלו בשעה מסוימת אבל לא שימשו מספר שעות. וכן עיין ברמבם בהלכות קידוש החדש .
לא בא"י אלא מעל טבור הארץ.
הן היסוד עולם והן הראב"ח הוציאו זאת מהפסוק 'להאיר על הארץ', ובעוד ששיטה אחת הבינה שהשמש נתלתה מעל טבור הים וממילא לא האירה בכלל את הארץ, הרי שפירוש הפסוק להאיר על הארץ הוא שכשתתחיל לנוע בהקפתה את הארץ - תתחיל להאיר את קצה המזרח, והשיטה השניה סוברת שהאירה את טבור הארץ ומעל קו המשווה - כך שהאירה את כל הארץ בבת אחת, וזה פירוש 'להאיר על הארץ'.
השיטה שדיברה על ארץ ישראל - היא שיטת הכוזרי, אך הוא לא מיירי ברגע התליה אלא בשעה שאדם הראשון קידש את השבת הראשונה, שאז השמש שקעה בא"י והיתה מעל קצה המערב.
יואל שילה כתב:בעל המאור לא אומר את מה שהכוזרי אומר. הרעיון הזה נמצא בכוזרי.
המקור של הרעיון שירושלים היא באמצע הרי נובע ממפת העולם של פתולמיאוס, שהניח את ירושלים באמצע העולם מפני חשיבותה הדתית - וזה מה שהיה מקובל בזמן הראשונים.
הזזת מרכז העולם 24 מעלות מזרחה של בעל היסוד עולם נובעת מאי התאמת זמן המולד הממוצע האמיתי עם מולד הלוח בשיעור של כשעה ושליש, אך האמת היא שאי התאמה זו נובעת מסיבה אחרת, משינויים ביחס בין אורך היממה ובין משך זמן הקפת הירח, ולא באמת מעיד על מיקום תלית החמה במקום אחר...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 172 אורחים