ספרא מצורע -
והזרתם את בני ישראל, אין נזירה אלא הפרשה וכן הוא אומר וינזרו מאחרי ויעל גילוליו אל לבו, ואומר נזורו אחור.
ספרא אמור -
דבר אל אהרן ואל בניו, וינזרו, ואין נזירה אלא הפרשה וכן הוא אומר וינזרו מאחרי ויעל גילוליו, ואומר נזורו אחור, וינזרו מקדשי בני ישראל.
ילקוט שמעוני אמור -
אין נזירה אלא פרישה וכן הוא אומר וינזר מאחרי ויעל גלוליו אל לבו ואומר נזורו אחור וכן הוא אומר מיין ושכר יזיר ואומר את ענבי נזיריך ואומר המה באו בעל פעור וינזרו לבושת ואומר האבכה בחדש החמישי הנזר הא אין נזירות בכל מקום אלא פרישה.
- -
יש להעיר למה חז"ל בספרא לא הביאו בפשיטות מקור להגדרת 'נזירה' מכל ענין הנזיר והנזירות, אשר פירשוהו הקדמונים כענין של פרישות. גם בילקוט שהביא מפרשת הנזיר, לא הביא מה'שם-עצם' של הנזיר אלא רק מהציווי להזיר עצמו מן היין.