דיוניםבהלכה כתב:מעשה שהיה אחד מצא עוגה על פסח והיה כתוב על העוגה "תורת ה' (שם הוי"ה במילואו) תמימה משיבת נפש" - איך יכול לשרוף העוגה על פסח במקום מחיקת השם?
בהנחה שלא ביטלו הינני מסופק בדעת הרמב"ם כדעת הנודע ביהודה אם כלל יש מצות תשביתו אחר זמן ביטולו וממילא א"י אם כלל יש לדון על עדל"ת .ומה שזקוק לשרפו כשמוצא בימי המועד לפי"ז הוא כדי שלא יעבור עוד על בל יראה. ובנידון דידן לענין בל יראה אם לא שייך לשרפו ייתכן להשתמש עם החידוש של הכסף משנה דנתקשה בדעת התוספות אהא דאסור לשרפו ביום טוב מדרבנן משום מוקצה דכי משום איסורא דרבנן שרינן ליה להשהותו ולעבור עליו בבל יראה ובל ימצא. ותירץ דאילו לעבור על איסור מוקצה צריך קום עשה ולעבור על בל יראה בשב ואל תעשה הוא ורצונו היה לבערו אלא שחכמים אסרוהו אינו עובר עליו דלא אמרה תורה בל יראה ובל ימצא אלא כשברשותו היה לבערו ואינו מבערו אבל אם הוא אנוס לא וזה אנוס הוא.
גם לכפות את הכלי ביום טוב ייתכן דלא יצטרכו כאן דבדילים מיניה כמו בהקדש.