שלום עד עולם כתב:ואני תמה השו"ע אומר שנוטלין בכל מיני משקים והפמ"ג אומר שהוא מדבר באין לו מים, ולמי אין מעט מים? וממש הפך דינא דהשו"ע, והיה לו להשו"ע לפרט כל כהאי.
הרב מגופת החבית
הפמ"ג ביו"ד שם אין שום תוספת בדבריו לענין מים אחרונים בשאר משקין.
שלום עד עולם כתב:אני לא המצאתי כלום ולא מעמיד שום אוקימתא בדעת השוע אלא אומר שהשוע דיבר בין יש לו מים בין אין לו מים. תמיד ניתן ליטול בשאר משקים
כדכד כתב:אתה המצאת שהשו"ע והש"ך איירי גם כשיש לו מים ואז אתה מקשה על הפרי מגדים
לעוולם אימא לך שהם מדברים כשאין לו מים ומציאות המים בזמנם לא היתה כמו היום
והפמג כותב שאם יש לו מים יטול במים משום בל תשחית
שלום עד עולם כתב:שגיאה חמורה בידך
שלום עד עולם כתב:הזכרתני את מלכת צרפת שאמרה להם אם אין לחם תאכלו עוגות או אם אין מים תשתו קוקה קולה
מים לא היה מצוי אצלם אבל מיץ אשכוליות כן היו מצוי??
ואני עוד מעמיד האוקימתא?
מסכן אותו אדם שאכל סעודה יפה אחר נטילת ידים במים ולשתות לא היה לו מים רק מיץ אשכוליות
לדעתי דבריך מגוחכים ולא ראויים לתגובה מלבד ליצנותא דאדר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 52 אורחים