סיפרון כתב:מש"כ בסוף הדברים שלכאורה כולם מודים "וגם הכנה"ג מודה" דאם רוצות להמתין עד מחר יכולות להבדיל מחר, הוא בגלל שלא עיינת מה ההבנה בצד השני, של הסוברים להבדיל מיד במוצ"ש, תראה כאן קצת את עומק הדברים ולא תמהר לגבב שהכל מודים להבדיל בבוקר אם החולה רוצה לאכול בבוקר, ותראה גם שיותר פשוט שדעת הגרע"י (אחר חזרה) להבדיל בלילה כדעת הכנה"ג
ספר עטה אור שבת סימן מ"ו משיג על דעת הגרע"י ביחוה דעת (קודם שחזר בו בחזון עובדיה)
מעט מים כתב:בשו"ת שאילת שאול (ח"א סי' פ"ג) כתב לפרש בכונת הכנסת הגדולה, דאפילו מי שיצטרך לאכול רק למחרת מ"מ יבדיל תיכף במוצאי שבת, דלא כהכף החיים וכדמשמע מדבריו בפנים, ומשום דעיקר מצות הבדלה הוא בליל מוצאי שבת כדאיתא בשו"ע הרב (סי' רצ"ט ס"ח), וזה לשונו 'עיקר מצות הבדלה בלילה' כו'. ועיי"ש בהגהות רעק"א, וגם בהבדלה אמרינן חביבה מצוה בשעתה, א"כ מי שחלה ויודע כבר עתה שברור שיאכל למחר א"כ אין עליו מצות התענית, רק שיש להשתתף עם הציבור כמה שיכול אבל יכול לאכול מעיקר הדין מתחלת היום, וממילא לענין מצות הבדלה כיון שעיקרה בליל מוצאי שבת אין לדחותה למחר במי שבלאו הכי לא יתענה עיי"ש עוד.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 15 אורחים