ידועה מח' רש"י ורבינו תם (מנחות לג )האם קובעים את המזוזה זקופה ( רש"י ) או שוכבת לרוחב המשקוף (ר"ת) וכן נחלקו בהנחת ספר תורה בארון דלרבינו תם יש להניחו שוכב, וכן נחלקו בענין פרשיות תפילין דלרבינו תם יש להניחם שוכבות בבתים ולרש"י מכניסים הפרשיות זקופות.
הרמ"א בהל' מזוזה כותב להניח המזוזה באלכסון כדי לצאת יד שניהם , וכן גבי ספר תורה כתב הב"ח דיש להניחו באלכסון מהאי טעמא.
נשאלתי- למנהג בני אשכנז שחוששים לדעת רבינו תם במזוזה ותפילין, מדוע לא נהגו להניח הפרשיות בתוך הבתים באלכסון כדי לחוש לדבריו גם בזה?
( כמובן שהדבר קצת יותר מסובך אבל האם יש תשובה יותר טובה? )