בשלחן שבת שבו מניחים "מפית" מתוך ה"כוס", האם מותר להוציאה כדי למזוג בכוס שתיה, או דלמא חשיב כבורר פסולת מתוך אוכל, ואין להתיר אלא אם מוציא ה"מפית" בשביל להשתמש בה.
שמעתי כי הגאון האדיר רבי אברהם גנחובסקי זצ"ל היה נזהר בזה הלכה למעשה מדין בורר!
סגי נהור כתב:כבר אמר חכם אחד, שהנכנס למקוה בשבת אסור לו לצאת ממנה מחשש בורר...
דרופתקי דאורייתא כתב:בשלחן שבת שבו מניחים "מפית" מתוך ה"כוס", האם מותר להוציאה כדי למזוג בכוס שתיה, או דלמא חשיב כבורר פסולת מתוך אוכל, ואין להתיר אלא אם מוציא ה"מפית" בשביל להשתמש בה.
שמעתי כי הגאון האדיר רבי אברהם גנחובסקי זצ"ל היה נזהר בזה הלכה למעשה מדין בורר!
דרופתקי דאורייתא כתב:בשלחן שבת שבו מניחים "מפית" מתוך ה"כוס", האם מותר להוציאה כדי למזוג בכוס שתיה, או דלמא חשיב כבורר פסולת מתוך אוכל, ואין להתיר אלא אם מוציא ה"מפית" בשביל להשתמש בה.
שמעתי כי הגאון האדיר רבי אברהם גנחובסקי זצ"ל היה נזהר בזה הלכה למעשה מדין בורר!
סגי נהור כתב:כבר אמר חכם אחד, שהנכנס למקוה בשבת אסור לו לצאת ממנה מחשש בורר...
לגופם של דברים, החשש מוזר מאוד. ברירה אינה שייכת אלא בדברים המעורבים, וכאן אין שום תערובת.
החושב כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:בשלחן שבת שבו מניחים "מפית" מתוך ה"כוס", האם מותר להוציאה כדי למזוג בכוס שתיה, או דלמא חשיב כבורר פסולת מתוך אוכל, ואין להתיר אלא אם מוציא ה"מפית" בשביל להשתמש בה.
שמעתי כי הגאון האדיר רבי אברהם גנחובסקי זצ"ל היה נזהר בזה הלכה למעשה מדין בורר!
קשה לראות בזה תערובת.
לא מתאים גם להביא ראיות (וגם לא דמות ראיות) מהקפדותיו האישיות של אותו הגאון. שהזהירות המפליגה שלו היא לשם דבר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 265 אורחים