איתא בגמ' מגילה דף טז: "כי מרדכי היהודי משנה למלך אחשורוש וגדול ליהודים ורצוי לרוב אחיו לרוב אחיו, ולא לכל אחיו מלמד שפירשו ממנו מקצת סנהדרין" וכתב רש''י :"לפי שבטל מדברי תורה ונכנס לשררה", והדברים נפלאו מבינתי בינת הדיוט שבהדיוטות האיך אפשר ולו במעט לקרב אל השכל דרשת חז''ל הזאת שכביכול מרדכי בבנס פורים ירד מדרגתו,
ובהמשך הגמ' איתא עוד "אמר רב יוסף גדול ת''ת יותר מהצלת נפשות דמעיקרא חשיב ליה למרדכי בתר ד' ולבסוף בתר חמשה=כלו' מרדכי לפני נס פורים נספר רביעי ולאחר מכן כיוון שעסק בהצלת נפשות ולא בתלמוד תורה ירד כביכול להספר חמישי,[ מעיקרא כתיב {עזרא ב-ב} אשר באו עם זרובבל ישוע נחמיה שריה רעליה מרדכי בלשן ולבסוף כתיב {נחמיה ו-י} הבאים עם זרובבל ישוע נחמיה עזריה רעמיה נחמני מרדכי בלשן, ע''כ].
והדברים מדברים בעד עצמם ואי''צ לבאר את הצריך ביאור.