אשרי יושבי ביתך כתב:מישהו יודע כיום דבר מה בענין החששות בניתוח לייזר?
אני מכיר הרבה שעשו (בכל מיני גילאים) וכמו בכל כה"ג יש מעלות ויש חסרונות.
אשרי יושבי ביתך כתב:ומה לגבי הטענה שרוב רופאי העיניים בעצמם לא עשו ניתוח לייזר
יש רופאי עיניים שכן עשו, ויש שלא יכולים לעשות, ד"ר דוייאב ממכון 'עיניים' (שערי העיר י-ם) עושה כל יום ניתוחי לייזר והוא עצמו עם משקפיים, וכולם שואלים אותו את זה ועונה שאינו יכול לעשות (אגב הוא יהודי שומתומ"צ וכן חזותו). אבל הגיוני שיש הנמנעים משיקולים כמו שכתב הרב קו ירוק שכשהכל טוב למה לעשות ניתוח:
קו ירוק כתב:שמעתי כבר לפני 23 שנים מרופא עיניים מעולה שנחשב כיום לאחד מגדולי הרופאים (הד"ר ליאור ממכבים),
אודות פזילה של תינוקת;
ניתוח? לא נוגעים בסכין אלא אם כן אין ברירה! שידוך? אפשר להצטייד בעדשות..
(לייזר היה גם כבר אז..)
ואכן זה אחד הטענות שלא, ואני מכיר אחד שאף שיש לו מספר 12 וכו' והוצע לו לעשות לייזר נמנע מהטעם הזה, ואמנם זה לא סכין כידוע אבל קוראים לזה ניתוח (זה אורך 10 שניות בכל עין).
אבל באחוזים הסיכונים נמוכים מאד ולדעתי אינם נחשבים בגדרי ההלכה מכניס עצמו לסכנה ח"ו.
נ.ב.
בדרך צחות: אם יבנה המקדש בידי אדם ובדרך הטבע ויצטרכו כהנים שאינם בעלי מומים אולי יצטרכו לפתוח עמדת לייזר טרם תחילת העבודה דכ' הרמב"ם בהל' ביאת המקדש פ"ז ה"ה ש'מי שאינו רואה בעיניו או באחת מהן ראייה ברורה מחמת שהיה בה סנוורים קבועים' הוי בעל מום, ויש לדון בגדרים. [אני מכיר כהן שחשש שאולי אדרבה הלייזר יחשיבו כבעל מום ושאל את הג"ר הלל זקס זצ"ל ואמר לו שאין בכך בעיה.]