דרומי כתב:אמר לי אחד שהוא רוצה לפרק את הסוכה בהושענא רבה, לאחר שהוא מסיים לאכול, כי אז יש לו מי שיעזור לו ואחרי החג כבר לא יהיה מי שיעזור לו.
האם אפשר להחשיב כזה מצב כ'דבר האבד'?
עזריאל ברגר כתב:מצד חול המועד - ככל הלכות חול המועד.
מצד סוכה זה בעיה, דהא תנן (סוכה פ"ד מ"ח) גמר מלאכול - לא יתיר סוכתו. וזכור לי שזה מדין כבוד המצווה.
אבל לכאורה אם זה דבר האבד יש מקום להקל.
ולצורך המועד (שאין לו מקום לאכול בשמע"צ) - התירו לפחות בסוכתו, אבל לא מצאתי שהתירו לסתרה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 47 אורחים