מצוי הרבה פעמים מצב של אברך שלומד עם בחור בי"ג או יש"ק ורוצה להחדיר לו טעם בלימוד.
חשבתי לייחד אשכול בו יהיו עצות וטיפים שיכולים לעזור לצורך זה.
יודגש: יש דברים שיכול לעשות מג"ש כדי להמתיק את הלימוד, אך לשם זה אם יחפוץ אי מי כדאי לפתוח אשכול נפרד.
רון כתב:דבר נוסף חיוני מאין כמותו!
הרבה בחורים וילדים כבר מהחיידר, קוראים את הגמ' כמו טקסט משפטי יבש, חסר כל חיות.
הרי לקושיה יש ניגון משלה!
לתירוץ ניגון משלו!
למה שרצתה הגמ' לומר יש ניגון משלו!
ולדחיה של הגמ' ג"כ ניגון משלו!
תנסה כמה שאתה יכול שהוא יקרא את הגמ' בניגון הנכון ביחד איתך! אחרי תקופה קצרה הוא יתחבר יותר לגמ' מסיבה פשוטה. כל קטע בגמ' יקבל את המקום הנכון, הקו' במקומה, והתי' של הגמ' במקומו.
נ.ב. אצל הבן שלי בחיידר בכיתה ה' היה רב'ה מוצלח מאד. הוא במשך שנה שלימה לא מוכן שיסתכלו סתם בגמ', רק "אצבע בגמ'" אין מצב אחרת. לא פלא שאחרי שנה אצלו אין מצב שילד לא יודע ללמוד גמ'
ו[תרשו לי טיפ קטן שלא קשור כ"כ לענין,
כשאני מלמד תלמיד - ולא משנה באיזה גיל - פעם בחודש תחביא לו איזה ממתק קטן משלך מתחת לגמ' שלו. זה נראה קצת ילדותי אני יודע, אבל מנסיון זה כל כך עובד!]
הרואה כתב:ממעט נסיון שלי,
להתקדם, שלא יווצר מצב שלמדנו שעה ולא התקדמנו לפחות חצי עמוד - עמוד, ואח"כ פעם הבאה לחזור על כך, תוך כמה פעמים הבחור מרגיש שהתחיל לתפוס קניין בגמרא, והמוטיבציה שלו עולה במילא גם להכנס יותר לסוגיות ולהבין אותם יותר.
עבד הזמן כתב:הרואה כתב:ממעט נסיון שלי,
להתקדם, שלא יווצר מצב שלמדנו שעה ולא התקדמנו לפחות חצי עמוד - עמוד, ואח"כ פעם הבאה לחזור על כך, תוך כמה פעמים הבחור מרגיש שהתחיל לתפוס קניין בגמרא, והמוטיבציה שלו עולה במילא גם להכנס יותר לסוגיות ולהבין אותם יותר.
התקדמות לא נמדדת דווקא בשורות!
הרואה כתב:עבד הזמן כתב:הרואה כתב:ממעט נסיון שלי,
להתקדם, שלא יווצר מצב שלמדנו שעה ולא התקדמנו לפחות חצי עמוד - עמוד, ואח"כ פעם הבאה לחזור על כך, תוך כמה פעמים הבחור מרגיש שהתחיל לתפוס קניין בגמרא, והמוטיבציה שלו עולה במילא גם להכנס יותר לסוגיות ולהבין אותם יותר.
התקדמות לא נמדדת דווקא בשורות!
במכתבים ומאמרים חלק א' כתוב כדברי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 39 אורחים