עושה חדשות כתב:הערה קטנה בשולי הדברים:
להסוברים שיש בזה איסור, או עכ"פ ספק איסור, יש בזה נפק"מ לקולא.
שהרי לגבי הנמכת להבה לצורך הבישול, נהוג עלמא להחמיר כד' מג"א שאם יכול להדליק להבה אחרת לא הותר לו הכיבוי, (אבל הגרמ"פ מתיר בכה"ג ואכמ"ל), אבל השתא הרי א"א להדליק להבה אחרת.
האם כך?
עושה חדשות כתב:הדליק אחת ורוצה להנמיכה ויכול להדליק אחרת תחתיה.
ועוד הערה קטנה:
האם אין בזה את ההיתר של מכשירין שא"א לעשותן מבעו"י, באופן שהשארת אש דלוקה מבעו"י מחממת את הבית ומסכנת קצת את הילדים וכד'? או דמ"מ הרי הוי הלכה ואין מורין כן?
יראה- שלם כתב:עושה חדשות כתב:הדליק אחת ורוצה להנמיכה ויכול להדליק אחרת תחתיה.
ועוד הערה קטנה:
האם אין בזה את ההיתר של מכשירין שא"א לעשותן מבעו"י, באופן שהשארת אש דלוקה מבעו"י מחממת את הבית ומסכנת קצת את הילדים וכד'? או דמ"מ הרי הוי הלכה ואין מורין כן?
צריך קודם לברר האם הדלקת הנר היא בגדר מכשירין או שהיא חלק ממלאכת הבישול המותרת ביו"ט.
יונת אלם כתב:מה באמת הדעה לגבי שימוש בשעון שבת לגז ביו"ט בפרט שיש ג' ימים רצופים כהשתא, ומה עם ה'חגז'?
קו ירוק כתב:אינני מבין חומרא זו, כי כל עוד לא הדליק הלהבה (לאחר שפתח הברז) הרי איננו מסתפק מן הנר, כל עוד אין נר הדולק מן השמן/הגז, וכאשר היא הלהבה תינוק מן הגז, הרי הגז יבער ולא יברח ממנו אפילו כלשהוא.
עושה חדשות כתב:קו ירוק כתב:אינני מבין חומרא זו, כי כל עוד לא הדליק הלהבה (לאחר שפתח הברז) הרי איננו מסתפק מן הנר, כל עוד אין נר הדולק מן השמן/הגז, וכאשר היא הלהבה תינוק מן הגז, הרי הגז יבער ולא יברח ממנו אפילו כלשהוא.
להבה אחת כבר דלוקה, וכעת הוא פותח ברז נוסף, ובזה הוי ככיבוי על הקודמת.
זה נידון גדול באחרו' בדעת הרא"ש, ונלאיתי לציין. אפשר לעיין בדבריו בביצה פ"ב סי' יז, בהתחלה נראה להתיר בכה"ג, אבל בסו"ד מפורש לכאו' לאסור.קו ירוק כתב:אבל יתכן שזה לא מיקרי מסתפק כי לעולם לא יכבה קודם שיערב היו"ט. אלא שלא מצאנו שמותר בכלי גדול מאוד להסתפק ממנו.
יושב סתר כתב:בדקתי בחיפוש כאן בפורום והתפלאתי מאד לראות שלא עסקו בנושא כ"כ שכיח.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 412 אורחים