יאיר כתב:מהרש"י ומהגמ' בב"מ משמע דהוא רשות.
מסופר שהר' שך זצ"ל פעם סירב לאכול שחרית כיון שנצטער על מיליון ילדים שאינם יודעים מה זה ק"ש ואינם קוראים אותה.
הר' שסיפר לי את המעשה אמר שלא מאמין למעשה,
כיון שלא יתכן שהר' שך עבר על ''דינא דגמ' '' ואילו אני טענתי שלכאו' אינו חובה.
פרי יהושע כתב:ציין יותר ברור שלא נצטרך לחפש.
ושם מביא הגמ' בב"מ.אבןטובה כתב:עי' רש"י כתובות י: ד"ה שחרית
אוצר החכמה כתב:יאיר כתב:מהרש"י ומהגמ' בב"מ משמע דהוא רשות.
מסופר שהר' שך זצ"ל פעם סירב לאכול שחרית כיון שנצטער על מיליון ילדים שאינם יודעים מה זה ק"ש ואינם קוראים אותה.
הר' שסיפר לי את המעשה אמר שלא מאמין למעשה,
כיון שלא יתכן שהר' שך עבר על ''דינא דגמ' '' ואילו אני טענתי שלכאו' אינו חובה.
לא הבנתי. אם היה שומע שהרב שך צם בגלל שמצטער וכולי. גם היה שואל שעובר על דינא דגמרא.
ישראל אליהו כתב:וכי חייבים לאכול פת שחרית בין 8-8:30, שאאל"ט זהו הזמן שלא אכל, ברוב צערו ואהבת ישראל שבו.
אותו אחד שלא האמין לסיפור, מחמת שלא יתכן שהרב שך עבר על דינא דגמ', הוא מחסידי הרב שך, או להיפך?...
רק בשביל להגיד ההלכה, ומה עם פת שחרית?וכן היה רגיל רבינו דוד ממי"ץ ללבן פרורין במים בלילה כדי לאכלן בשחר בלא ברכת המוציא ובלא ברכת המזון שלא לאחר כדי שיתחזק ראשו ויוכל להגיד ההלכה
נהר שלום כתב:האם צריך לשותת יחד עם פת שחרית יין (זוכר משהו כזה אולי בבבא מציעא)
אבןטובה כתב:אם היה חוב או מצוה היה א"א להיעשות בן סו"מ מפת שחרית כדאי' סנהדרין עא.
וזה לא מציחנו שם
שמואל דוד כתב:לא הבנתי, הרי בן סורר ומורה חייב רק כשאוכל בשר ויין, ומה ענין פת שחרית ואכילת מצה לכאן
אפשר כתב:עי' תוס' ברכות לז ע"ברק בשביל להגיד ההלכה, ומה עם פת שחרית?וכן היה רגיל רבינו דוד ממי"ץ ללבן פרורין במים בלילה כדי לאכלן בשחר בלא ברכת המוציא ובלא ברכת המזון שלא לאחר כדי שיתחזק ראשו ויוכל להגיד ההלכה
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 286 אורחים