הודעהעל ידי עושה חדשות » ש' פברואר 11, 2017 11:20 pm
הרב עט סופר, תן קצת פירוט.
לתולדות המנהג,
ראיתי כעת את דברי השל"ה (אל תאכלו מירך הבהמה, אם לא תדעו נאמנה שהוסרו חוטיה בחמימי, שאז יוצאים לגמרי, כי הם אסורים משום חלב. ועל כן אני מזהירכם מהם, על אשר פשט היתרן בלא טעם, ובלאו הכי ראוי לחסיד שיפרוש מבשר אחוריים של בהמה, אם לא שניקר אותה צדיק וישר ומוחזק במומחה. ואף על גב דרוב המצוין אצל ניקור מומחין הן, מכל מקום טוב להחמיר שלא תאכלו בשר אחוריים, בהיות לאל ידכם לאכול שאר בשר בהמה ועוף, כי אף למדן גדול אינו יכול לבאר זה [היטב] מתוך הספר), וכן את המסופר מה שהזהיר האריז"ל את הבית יוסף, ומאידך מש"כ בשו"ת מן השמים (עוד שאלתי אם יש נדנוד עבירה באכילת הירך והדקין שבבני מעיים, ואם ראוי לכל בעל נפש לפרוש מהן בעבור שאינן בקיאין בחטיטת חלב וגיד הנשה ובהוצאת גידי הדם מהדקין, או אם הם מותרין. והשיבו: כאשר עשה ביום הזה צוה ה' לעשות, ואין גוזרין גזירה על הצבור אלא אם רוב הצבור יכולין לעמוד בה ועד אחד נאמן באיסורין ובלבד שיהיה בקי, וכל מי שפורש ממה שאינו ראוי לפרוש מעשהו מעשה לעג).
אשמח לעזרתכם, מה נכתב ע"ז עוד? לפני ואחרי הנ"ל, וכן מי נהג בזה ומי לא עד העת האחרונה.