אחד התלמידים כתב:לגבי רש"י ותוס', האם אתה מתכוון שהם חולקים בשאלה האם השותף בעלים על כל הנכס? מי סובר מה?
מאיר סובל כתב:כב' הרב אתה חונן, לפום חורפך נעלם ממך לשעה דברי הרא"ש בבבא מציעא פרק תשיעי דף קח עמוד א סימן כא, ודבריו שם דף קח עמוד ב בסימן ל. כי לא מליבי ואין כאן מקום לדחות מסברא.
אתה חונן כתב:אחד התלמידים כתב:לגבי רש"י ותוס', האם אתה מתכוון שהם חולקים בשאלה האם השותף בעלים על כל הנכס? מי סובר מה?
בפשטות כוונת רש"י שלכל אחד יש וכו' שכ"א בעלים בהכל (כיון שקשה לומר דבכל חתיכה יש חצי חצי דהא אם נחלקם נמי וכו' )"
מאיר סובל כתב:שותף בשדה א' האם הוא דוחה לקוח בשדה ב' הסמוכה מדין בר מצרא?
מאיר סובל כתב:שותף מתוך כמה וכמה שותפים שמוכר את חלקו לקונה בשדה, האם אחד השותפים מוציא מיד הקונה מדין בר מצרא?
היא שיחתי כתב:לזכרוני הרייד הידוע בזה הוא לתלות את פלוגתת הרמב"ן והר"ן [שצויין כאן] בריש השותפין בנידו"ז
מאיר סובל כתב: דברי הרא"ש בבבא מציעא פרק תשיעי דף קח עמוד א סימן כא, ודבריו שם דף קח עמוד ב בסימן ל.
אתה חונן כתב:כיון שלא שייך לומר שמעשה החתיכה ישנה את גדרי הבעלות וא"כ אינך יודע לפני כן איפה יחתכו.
אתה חונן כתב:אלא אי תימא שהבעלות היא כעין לוח שחמט של בעלויות לפי חלקים שאינם מתחלקים ונראה לי שהוא זר.
אתה חונן כתב:אלא מה תאמר שבכל חלק שלא ניתן לחלקו יש לו חצי חצי.
אתה חונן כתב:זה נקרא שהוא בעלים בהכל.
אתה חונן כתב:ומה שרש"י כתב חצי אינו ראיה ואפילו לא בית מיחוש.
אתה חונן כתב:כיון שחצי אינו חייב להיות דווקא במקום.
כלומר כתב:מאיר סובל כתב: דברי הרא"ש בבבא מציעא פרק תשיעי דף קח עמוד א סימן כא, ודבריו שם דף קח עמוד ב בסימן ל.
הנה הרב מאיר סובל שלח אותך למקורות מדויקים בראשונים
מה לא די לך בזה??
סגי נהור כתב:הדבר פשוט, שהאשה אינה מקודשת לכו"ע, ושהחוב לא נפרע לכו"ע...
אפשר כתב:דאם כ"א משתמש בכולו אז אין החצר קונה לשותף.
אפשר כתב:לענין חצר השותפין של ישראל ועכו"ם אם חייב במזוזה או לא.
אחד התלמידים כתב:אפשר כתב:דאם כ"א משתמש בכולו אז אין החצר קונה לשותף.
הוה אמינא כתב:כמדו' מבואר שם שהמקנה הוא שותף אחד ומקנה למשנהו, ולא כשקונים שניהם מהפקר או מאדם שלישי. וע"כ הדחיה אינה.
אחד התלמידים כתב:הוה אמינא כתב:כמדו' מבואר שם שהמקנה הוא שותף אחד ומקנה למשנהו, ולא כשקונים שניהם מהפקר או מאדם שלישי. וע"כ הדחיה אינה.
אם מדובר בשותף שמקנה למשנהו, אז לא צריך את דברי הפוסקים, כי זו גמרא מפורשת (ב"ב פד ע"ב: "ה"נ מסתברא") דאינו קונה. וזה גם אליבא דמ"ד דכל אחד מהשותפים הוא בעלים רק על חלק מהחצר.
אפשר כתב:אחד התלמידים כתב:הוה אמינא כתב:כמדו' מבואר שם שהמקנה הוא שותף אחד ומקנה למשנהו, ולא כשקונים שניהם מהפקר או מאדם שלישי. וע"כ הדחיה אינה.
אם מדובר בשותף שמקנה למשנהו, אז לא צריך את דברי הפוסקים, כי זו גמרא מפורשת (ב"ב פד ע"ב: "ה"נ מסתברא") דאינו קונה. וזה גם אליבא דמ"ד דכל אחד מהשותפים הוא בעלים רק על חלק מהחצר.
למה אתה לא מעיין בפנים?
אחד התלמידים כתב:איפה אני לא מעיין? בפתחי תשובה? ברעק"א? בר"ן?
אפשר כתב:אחד התלמידים כתב:איפה אני לא מעיין? בפתחי תשובה? ברעק"א? בר"ן?
נתיבות המשפט לענין הנ"ל.
ולענין שלפני זה רעק"א בתשו'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 493 אורחים