אחר קריאת ההפטרה בשבת האחרונה, הראה לי בהתפעלות הבעל קורא שבביהכנ"ס, את דברי ה'מנחת שי' בפסוק אחד בהפטרה, ובו הוא מספר על גילוי אליהו שהיה לו.
וז"ל המנחת שי עה"פ "כי כאשר שתיתם על הר קדשי ישתו כל הגוים תמיד ושתו ולעו והיו כלוא היו":
כל הגוים תמיד - גירסת בעל מאיר נתיב וכו', וגם אני מצאתי בספר קדמון שבתחלה היה כתוב "סביב" ואחרי כן "תמיד", אמנם בכל שאר ספרים שלפני כתוב "תמיד", וכן יהיה תמיד עד שיבא אליהו. וכן תרגם יונתן תדירא וכו'. אחר זמן שכתבתי כל זה אתחזי לי אליהו ואמר שעל פסוק 'ושתו כל הגוים ושתו ולעו' נמסר עליו: "מטעין ביה ספרי למכתב כל הגוים סביב", פירוש שהסופרים מטעין את הקוראים. מסורת המסורת סוף מאמר ח'. עכ"ד.
הצטערתי לאכזב אותו, אבל כמובן שאין כאן אלא מליצת לשון, ואליהו דנן הלא הוא ר' אליהו בחור מחבר הספר מסורת למסורת, ממנו מעתיק המנח"ש את הדברים...