אוצר החכמה כתב:כל החודש ישב נח ספון בביתו והתבודד במחשבותיו אודות הבורא. וכל באי עולם ידעו שהאדם החכם הזה שהמציא את המחרשה עכשיו יושב ומעיין בנושאים פילוסופיים ובדרכים לשפר את העולם. אבל בכל חודש ביום שאחרי מולד הלבנה היה יוצא נח מביתו וצועד לעבר בית המלאכה הענק שהקים מאחורי ביתו. אלפי אנשים מכל קצווי ארץ היו נאספים בכל יום כזה לראות מה יעשה נח החכם בחדש הזה ואיך ינמק את מעשיו...
אוצר החכמה כתב:כל החודש ישב נח ספון בביתו והתבודד במחשבותיו אודות הבורא. וכל באי עולם ידעו שהאדם החכם הזה שהמציא את המחרשה עכשיו יושב ומעיין בנושאים פילוסופיים ובדרכים לשפר את העולם. אבל בכל חודש ביום שאחרי מולד הלבנה היה יוצא נח מביתו וצועד לעבר בית המלאכה הענק שהקים מאחורי ביתו. אלפי אנשים מכל קצווי ארץ היו נאספים בכל יום כזה לראות מה יעשה נח החכם בחדש הזה ואיך ינמק את מעשיו...
אוצר החכמה כתב:כל החודש ישב נח ספון בביתו והתבודד במחשבותיו אודות הבורא. וכל באי עולם ידעו שהאדם החכם הזה שהמציא את המחרשה עכשיו יושב ומעיין בנושאים פילוסופיים ובדרכים לשפר את העולם. אבל בכל חודש ביום שאחרי מולד הלבנה היה יוצא נח מביתו וצועד לעבר בית המלאכה הענק שהקים מאחורי ביתו. אלפי אנשים מכל קצווי ארץ היו נאספים בכל יום כזה לראות מה יעשה נח החכם בחדש הזה ואיך ינמק את מעשיו...
יין המשמח כתב:בלקוטי שיחות חלק טו בשיחה לפרשת נח מסביר הרבי מליובאוויטש:
על פי פשוטו של מקרא היה הציווי על נח לבדו לבנות את התיבה. ועל כן, לא רק שאין זה מופלא שבנה לבד, אלא מופלאה היא העובדה שהצליח לסיים בתוך 120 שנה.
ועיי"ש ביתר ביאור
איש גלילי כתב:יין המשמח כתב:בלקוטי שיחות חלק טו בשיחה לפרשת נח מסביר הרבי מליובאוויטש:
על פי פשוטו של מקרא היה הציווי על נח לבדו לבנות את התיבה. ועל כן, לא רק שאין זה מופלא שבנה לבד, אלא מופלאה היא העובדה שהצליח לסיים בתוך 120 שנה.
ועיי"ש ביתר ביאור
לא הבנתי מהיכן הראייה שהיה הציווי על נח בעצמו לבנות את התיבה, ומה זה שונה מכל המצוות שאפשר ע"י שליח?
סגי נהור כתב:איש גלילי כתב:יין המשמח כתב:בלקוטי שיחות חלק טו בשיחה לפרשת נח מסביר הרבי מליובאוויטש:
על פי פשוטו של מקרא היה הציווי על נח לבדו לבנות את התיבה. ועל כן, לא רק שאין זה מופלא שבנה לבד, אלא מופלאה היא העובדה שהצליח לסיים בתוך 120 שנה.
ועיי"ש ביתר ביאור
לא הבנתי מהיכן הראייה שהיה הציווי על נח בעצמו לבנות את התיבה, ומה זה שונה מכל המצוות שאפשר ע"י שליח?
מאריך שם בזה, ומביא מאברבנאל שכתב "עשה לך, כלומר שנח בעצמו יעשה התיבה ולא יצוה לאחרים לעשותה", וכן מביא מצפע"נ על אתר שדן אם שייך גדר שליחות בב"נ, ובפרט כשנצטווה על העשיה עצמה (ולא רק על התוצאה), שבזה אפילו בישראל יש מקום לשקו"ט אם מועילה שליחות.
איש גלילי כתב:סגי נהור כתב:איש גלילי כתב:לא הבנתי מהיכן הראייה שהיה הציווי על נח בעצמו לבנות את התיבה, ומה זה שונה מכל המצוות שאפשר ע"י שליח?
מאריך שם בזה, ומביא מאברבנאל שכתב "עשה לך, כלומר שנח בעצמו יעשה התיבה ולא יצוה לאחרים לעשותה", וכן מביא מצפע"נ על אתר שדן אם שייך גדר שליחות בב"נ, ובפרט כשנצטווה על העשיה עצמה (ולא רק על התוצאה), שבזה אפילו בישראל יש מקום לשקו"ט אם מועילה שליחות.
תמהני על דברי מהר"י אברבנאל, שהרי גם בסוכה וציצית נאמר "תעשה לך". ובמשה שנאמר "עשה לך שתי חצוצרות כסף" - הכי היה מחוייב לעשותם בעצמו?
אמנם, אודה שעדיין לא עיינתי בפנים דבריו, שאין הספר תח"י כעת, הערתי לפי מה שנראה לי ממה שציטטו.
איש גלילי כתב:יין המשמח כתב:בלקוטי שיחות חלק טו בשיחה לפרשת נח מסביר הרבי מליובאוויטש:
על פי פשוטו של מקרא היה הציווי על נח לבדו לבנות את התיבה. ועל כן, לא רק שאין זה מופלא שבנה לבד, אלא מופלאה היא העובדה שהצליח לסיים בתוך 120 שנה.
ועיי"ש ביתר ביאור
לא הבנתי מהיכן הראייה שהיה הציווי על נח בעצמו לבנות את התיבה, ומה זה שונה מכל המצוות שאפשר ע"י שליח?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 66 אורחים