לאלו המתעניינים ברכישת 'מפרשי האוצר', שימו לב: מחיר תוכנת מפרשי האוצר הולך לעלות החל מיום שישי א' באלול 21.8 ומחירו יהיה 1830 ש"ח. תוכלו לרכוש זאת כאן.
מנצפך כתב:מי שיכול, אני צריך בדחיפות ולמעשה מקורות המתירים והאוסרים לאכול בשר בתשעת הימים בסעודות אלו.
כתוב את הצדדים, שיהיה בגדר "שאלת חכם", ואולי יהיה למשהו ראיה. או שהשאלה רק מה המנהג, ואז פוק חזי. אמנם לכא' יש מקום להתיר קצת אם קנו בשר לצורך המילה וע"ד החיד"א מה שנשאר משבת וכדו', אולי זה כאן אפי' יותר קל כי אחרי הכל משייך שייך לברית.
נערך לאחרונה על ידי פרי יהושע ב ג' אוגוסט 09, 2016 8:22 am, נערך פעם 1 בסך הכל.
ראה שו"ת מהר"י מברונא סימן קנב שאסר בזה, וכן באליהו רבה תקנא אות כו בשם שיירי כנסת הגדולה, ושם כתב לדון בזה על פי דברי הנחלת שבעה שכתב דהוי סעודת מצוה. וראה מה שכתב בזה בשו"ת שבות יעקב חלק ג סימן לו ועל מה ששאלתני אי מותר לאכול בשר ולשתות יין בליל שלפני המילה מר"ח אב ואילך האמת אגיד ולא אכחד כי עד עתה לא הי' דעתי להחמיר בענינים הללו שהוא רק מצד המנהג וחומרות אחרונים באבלות ישנה אף שראיתי בשיורי כ"ג בא"ח סימן תקנ"א שמביא בשם תשובת מהר"י ברונא בהגהותיו לב"י סעיף ל"ג שאין לאכול בשר לפני המילה מ"מ כיון שאמרו שנהגו היתר הנחתי להם מנהגם. אכן עכשיו שרבו המינים והאפקורסים המאמינים באמונה כוזבת בפגר מובס ש"ץ ימ"ש ונמ"ז שהסית והדיח ומזלזלין באבלות של ט"ב מאד, תפח רוחם ונשמתם, בכן ראוי לעשות גדר ומשמרת למשמרת ואני מורה להם היתר במקום שנהגו להתיר אחד או בשר או יין ומאכלי חלב כדי לעשות זכר לחורבן להוציא מלבן של צדוקין אלו אכן ביום המילה פשוט הוא דשניהם מותרין בשר ויין לכל הקרואים אפילו בשבוע שחל ט"ב דהיינו למנין עשרה מלבד קרובי פסול עדות.
מ"ב תקנ"א ס"ק ס"ב וכיוצא בו - כגון של פדיון הבן. וסעודה שעושין בלילה שלפני מילה אינה סעודת מצוה [יד אפרים]: ובפסקי תשובות סי' תקנא ס' לו כתב- "אבל סעודת לילה שלפני המילה (וואכנאכט) וסעודת שלישי למילה אינם סעודת מצוה לענין אכילת בשר ושתיית יין, ומ"מ אלו שמקובל במשפחתם לערוך תמיד סעודות אלו בבשר ויין ומקילים גם בימים אלו יש להם על מה שיסמוכו." וע"ש בהערות שהאריך בזה.