לכאורה על כל פיצה צריך לברך המוציא, ואפילו על פחות מכזית, כי מרן כותב (קסח,יז)
פשטיד"א הנאפית בתנור מד בבשר או בדגים או בגבינה, (צד) מברך עליה המוציא ובה"מ.
ואומר שם המ"ב אות צד וז"ל היינו אפילו בדלא קבע עלייהו ולא דמי לפת הבאה בכיסנין (דפירושו פת הממולא בפירות ובתבלין המבואר בס"ז) דלא מברך עלייהו המוציא בדלא קבע סעודה עלייהו דשאני התם דאין עשויין אלא לקינוח סעודה ולמתיקה משא"כ פשטיד"א שממולא בבשר דרך לאכלם לרעבון וכדי לשבוע והוי כמו שאר פת ובשר כשאוכל כאחד ונראה פשוט דאם עשויין רקיקין קטנים ומעורב בהם פתיתין של בשר וניכר שאין עשוים כ"א לקינוח אחר הסעודה דינו ממש כפת שמעורב בפירות ובשאר מיני מתיקה דאינו מברך עלייהו בהמ"ז בדלא קבע עלייהו.
נמצא שעל פיצה שדרך לאכלם לרעבון צריך לברך המוציא אפילו על פחות מכזית.
וזה לא משנה אם היא נלושה בחלב או לא שהרי מ"ב מדמה לפת הבאה בכיסנין.