צופה_ומביט כתב:כמדומה כוונתו שממה שנקטו הפוסקים "לשון ערומים" - בחכמה מכוונת - לקרוא לקולות טרומיטין דוקא, כיוונו בזה לסוג הקול שצריך להישמע, כקול חצוצרה.
ודאי שכך, ומפורש יותר במור וקציעה עי"ש. והיינו כמוש כתבו למעלה דמשמע מזה שהכוונה כקול המתרעש.
ולפי העולה בזכרוני,
עיין עוד בב"ח שתלה פירוש הירושלמי אם טרימוטא ר"ל כקול המתרעש במחלוקת רש"י והתוס', ושלפי המפרש כך לכאורה לא קי"ל כמ"ד כהדין טרימוטא. עי"שה.
גם הראב"ד בדרשה לר"ה כתב פירוש על טרימוטא וכמדומה שפירשו בלשון לעז,