אלף אלפים כתב:מה הכוונה בניגוד לדעת אביו? שמצווה עליו שלא לעשות או שטוען שאין בזה חסידות או שפשוט הוא לא מקפיד על זה
חכם באשי כתב:בענייני הלכה מובהקים מותר לבן לחלוק על אביו, כפי שמצינו בירושלמי, עירובין, א ג [בסופה]: "תני, רבי יוסה בי רבי יודה בשיטת אביו, וחלוק על אביו" (והשווה קידושין לא סע"א וברש"י; מאה שערים לר' אליהו קפשאלי, שער יד, עמ' סג-סד). אך שאלתי נוגעת לעניינים שאינם חיוביים מעיקר הדין, אלא הנהגות טובות בעלמא.
א"כ האב מודה שיש בזה חסידות, ולא מקפיד על בנו שעושה, ומסתמא אפי' שמח לפי שבכל אדם מתקנא חוץ מבנו ותלמידו, א''כ אפי' את"ל שיש בזה צד זלזול, מ"מ האב שמחל על כבודו כבודו מחול.חכם באשי כתב:האב פשוט לא הקפיד על כך.אלף אלפים כתב:מה הכוונה בניגוד לדעת אביו? שמצווה עליו שלא לעשות או שטוען שאין בזה חסידות או שפשוט הוא לא מקפיד על זה
חכם באשי כתב:האם מותר לבן להחמיר - בעניינים שהם מילתא דחסידותא בעלמא - בניגוד לדעת אביו ובחייו?
האין בכך משום אי כיבוד אביו?
אבקש מקורות קדומים. אנא ואנא!
חכם באשי כתב:האם מותר לבן להחמיר - בעניינים שהם מילתא דחסידותא בעלמא - בניגוד לדעת אביו ובחייו?
האין בכך משום אי כיבוד אביו?
אבקש מקורות קדומים. אנא ואנא!
ארזי ביתר כתב:למשל, אם האב לא מקפיד על שרויה במי פירות, והבן רוצה להקפיד על כך, יש בכך משום חוסר כיבוד אב?
הכהן כתב:ארזי ביתר כתב:למשל, אם האב לא מקפיד על שרויה במי פירות, והבן רוצה להקפיד על כך, יש בכך משום חוסר כיבוד אב?
לשם מה התוספת "במי פירות"?
הכהן כתב:ומה בין זה למקרה בן האב אינו מקפיד על שרויה והבן רוצה להקפיד?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 243 אורחים