זרע הארץ כתב:עי' שות גבעת הלבונה.
ראש כתב:בחוברת באר הפרשה של הרב בידרמן שליט"א לסוכות האריך קצת בענין.
לייטנר כתב:באותה דרך - "ציפיית הישועה גדולה מן הישועה עצמה" (הגרי"מ חרל"פ)
מנחם-כהן כתב:חוץ מקורות אודות המקור של אמירה זו.
יש מקורות שכתבו לבאר מדוע זה אכן כך? מה המשמעות והתוכן (או כיצד) שהכנה גדולה מהמצווה בעצמה?
פתגם זה מתאים ל [או 'אמרה זו הינה-'] יסוד החסידות השמה דגש על האהבה לה' ובהכנה מתבטאת מידת האהבה לה' והיר"ש ולפעמים שפעולות המצווה אינה אלא פעולה טכנית יבשה.
פרי יהושע כתב:וכן כתב הגאון ר' אלה וינטרופ זצ"ל והובא כאן באשכול על ד' ימים לפני סוכות עי' שם
מנחם-כהן כתב:פרי יהושע כתב:וכן כתב הגאון ר' אלה וינטרופ זצ"ל והובא כאן באשכול על ד' ימים לפני סוכות עי' שם
אתה יכול להביא קישור לדבריו?
כיוצא בזה במלאכות שבת, שהמבעיר אינו חייב למ"ד הבערה ללאו יצאת, והמכבה על מנת להבעיר חייב.קולמוס הסופר כתב:כמו שרואים שהדלקת המנורה כשרה בזר, וההטבה אינה אלא בכהן.
ביקורת תהיה כתב:כיוצא בזה במלאכות שבת, שהמבעיר אינו חייב למ"ד הבערה ללאו יצאת, והמכבה על מנת להבעיר חייב.קולמוס הסופר כתב:כמו שרואים שהדלקת המנורה כשרה בזר, וההטבה אינה אלא בכהן.
חסום.מקדש מלך כתב:http://simla.otzar.org/viewtopic.php?f=17&t=44667&p=697544&hilit=%D7%94%D7%91%D7%A2%D7%A8%D7%94+%D7%9C%D7%9C%D7%90%D7%95#p697544
עושה חדשות כתב:ביקורת תהיה כתב:ולהזכיר!
מכבה הוי אב מלאכה גם לריה"ג.
רש"ש שבת עג.
המכבה והמבעיר. התוי"ט כתב דלהכי איחר מבעיר למכבה משום דבמבעיר איכא למ"ד דא"ח חטאת והוא ר' יוסי דא"ל הבערה ללאו יצתה מוכח דס"ל דבכבוי גם ר"י מודה ושארי הגאון המפורסם מו"ה מנשה בן פורת מאילייא ז"ל באלפי מנשה נסתפק בזה ולכאורה מדברי התוס' בביצה ר"ד (כג) נראה דכבוי ג"כ אינו אלא בלאו לר"י מדהוצרכו לחלק ביניהם מטעם דהבערה ישנה לפעמים לצורך או"נ כו' ע"ש וכן הבין דבריהם בס' משכיל לאיתן (בפסחים צג ב) ע"ש אבל בס"פ ספק אכל מוקמי אמי ב"א ורחב"א לת"ק דברייתא שם דאמר המחתה גחלים בשבת חייב חטאת (אחת אף על פי שהוא מכבה ומבעיר) כר"י דאמר הבערה לל"י הרי לך בהדיא דבכבוי מודה וכ"נ מר"י גופיה לעיל בפרק ב"מ דפוטר בכולן חוץ מה"פ שהוא עושה פחם משמע דמודה בה לת"ק דחייב חטאת שוב מצאתי להת"י שם כדברי והביא גם כן להא דכריתות:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 67 אורחים