בן החבורה כתב:לגבי השנים כתב המהר"ם שי"ק יור"ד סי' קע"א דעובר על ושם אלהים אחרים לא תזכירו דמדנקט בל' הפועל תזכירו משמע אפילו אינו מזכיר ממש ג"כ בכלל האיסור דהרי מספר השנים הם למספר הנוצרי.
ובדרשות חת"ס לז' אב תק"ע כתב ולא כאותם חדשים מקרוב שכותבים בריש מגילתא מנין לידת משיח הנוצרים וכותב וחותם עצמו שאין לו חלק באלקי ישראל אוי להם כי גמלו לנפשם רעה בתורת ה' מאסו.
איפה הרמב"ן ואיפה התורה ציוותה?בברכה המשולשת כתב:כבר העיר הרמב"ן על שמות החדשים שזה זכר לגאולה מגלות בבל, וכך ציוותה התורה
אך האם יש מי שמנה את זה למצוות עשה שצריך לספור את החדשים לפי חודש ניסן ואסור לומר על חודש אחר זה חודש ראשון - וחייבים לומר הראשון לניסן וכו'.
גם מה הפשט ברמב"ן האם מפני שרצו לזכור את גלות בבל משום כך הפרו מצוות עשה ובמקום לומר הראשון לחודש ניסן החלו להשתמש עם שמות חודשים.
עד כמה שידוע לי שמות הימים ביידיש זונטיג וכדו' מקורם בשמות עבודה זרה.
עוד אבקש לשאול - האם זה דבר ברור שהספירה שלהם למותו של אותו האיש הוא מקובל גם אצלינו, בזמנו ראיתי שיש חולקים בזה והם טועים בחשבונם.
כמו כן אבקש לשאול האם יש איסור או פגם כל שהוא למנות את הימים לפי סדר החמה.
אור חדש כתב:אסביר:
דברו על הנושא האם מותר או אסור, האם ישר או לא לציין תאריך לועזי. השאלה שלי היא מה קרה אם כן ציינתי, יש לזה השלכה על משהו?
גט נפסל? כתובה שרירה? אנו מסתמכים על תאריך פטירה לידה וכו? יש נפק"מ אם ציינתי כך?
בברכה המשולשת כתב:אור חדש כתב:אסביר:
דברו על הנושא האם מותר או אסור, האם ישר או לא לציין תאריך לועזי. השאלה שלי היא מה קרה אם כן ציינתי, יש לזה השלכה על משהו?
גט נפסל? כתובה שרירה? אנו מסתמכים על תאריך פטירה לידה וכו? יש נפק"מ אם ציינתי כך?
מהיכי תיתי שתהיה נפק"מ הלכתית לתאריך לידה/פטירה לועזי?
הכהן כתב:אאל"ט טענתם היתה ש'לא במהרה אדם נופל ביום גנוסיא שלו' זה לפי המזל, וזה ודאי נאמר על שנת חמה דווקא.
גלאגוזים כתב:בברכה המשולשת כתב:אור חדש כתב:אסביר:
דברו על הנושא האם מותר או אסור, האם ישר או לא לציין תאריך לועזי. השאלה שלי היא מה קרה אם כן ציינתי, יש לזה השלכה על משהו?
גט נפסל? כתובה שרירה? אנו מסתמכים על תאריך פטירה לידה וכו? יש נפק"מ אם ציינתי כך?
מהיכי תיתי שתהיה נפק"מ הלכתית לתאריך לידה/פטירה לועזי?
נפק"מ הלכתית אולי אין, אבל ראיתי באחד מספרי הזכרון שיצאו לזכר בן עליה ממשפחת גדולים, בו ציינו כי יום פטירתו הוא כיום לידתו
לפי שנת החמה. [כלומר לפי התאריך הלועזי] והוסיפו שם לבאר כי גם זה נחשב מילוי שנותיהם של צדיקים.
איש רגיל כתב:ואיך יתכן לומר שיש קשר בין ה29 לנובמבר של שנה זו ל29 לנובמבר של שנה אחרת, כשיתכן מאד שיש הבדלים בין השנים, כמו מרץ של 28 ימים או יותר, ועוד כמה הבדלים.
אגב, היום (י"ד כסליו) היה היא"צ שלומי שאמר כתב:מצאתי שהאריך בזה רבי נתן גשטטנר ז"ל
"כל ע"ז הכתובה בכתבי הקדש מותר להזכיר שמה" (רמב"ם הל' ע"ז פ"ה הי"א, וטושו"ע יו"ד סי' קמז ס"ד - מסנהד' סג, ב. וראה לקו"ש חי"ח ע' 311).איש-אחד כתב:זה ששמות החודשים הם בבללים לזכור הגאולה מבבל, זה דבר אחד. עדיין איך זה מתיר להזכיר "אלהים אחרים" - "תמוז"?
אור חדש כתב:גלאגוזים כתב:בברכה המשולשת כתב:אור חדש כתב:אסביר:
דברו על הנושא האם מותר או אסור, האם ישר או לא לציין תאריך לועזי. השאלה שלי היא מה קרה אם כן ציינתי, יש לזה השלכה על משהו?
גט נפסל? כתובה שרירה? אנו מסתמכים על תאריך פטירה לידה וכו? יש נפק"מ אם ציינתי כך?
מהיכי תיתי שתהיה נפק"מ הלכתית לתאריך לידה/פטירה לועזי?
נפק"מ הלכתית אולי אין, אבל ראיתי באחד מספרי הזכרון שיצאו לזכר בן עליה ממשפחת גדולים, בו ציינו כי יום פטירתו הוא כיום לידתו
לפי שנת החמה. [כלומר לפי התאריך הלועזי] והוסיפו שם לבאר כי גם זה נחשב מילוי שנותיהם של צדיקים.
מה המקור?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 181 אורחים