כתב האגרו"מ (אבה"ע ד,לב,ח) הא דמסתפק כתר"ה לענין מה שכתבתי בח"ג דאו"ח סימן צ"ג דלצאת לטיול ולתענוג בעלמא למקום שלא יהיה סוכה שאסור..אם יש בזה חלוק בין א"י לחו"ל, אולי כוונתו לאחד מחו"ל שבא על זמן קצר לא"י שכל טירחא הגדולה והוצאה הגדולה היתה בשביל שרוצה לראות כל א"י ואין לו ע"ז רק ימים מועטין שאולי אצלו הוא צורך וכו' מסתבר שמותר, והוא לאו דוקא א"י שיש אולי גם מצוה בזה אלא אף הנוסע למדינה אחרת שאיכא דברים שרוצין האינשי לראות יהיה רשאי וכו' כשיש לו איזה ימים לטייל אחר הסוכות אינו רשאי אף בא"י לילך לראות במקום שלא יהיה סוכה כדכתבתי.עכ"ל מבואר דנסתפק בדבר וכתב אולי גם מצווה,
הרב יצחק ברנד- כשהטיול הוא בא"י לראות הנוף של א"י ולהתפעל ממה שהקב"ה נתן לנו ארץ חמדה טובה ורחבה, יש בזה מצוה, ווכו' ונאמר לאברהם אבינו ע"ה קום התהלך בארץ לארכה ולרחבה כי לך אתננה, וכן יש מצוה לראות כל א"י כמו שאמר הקב"ה לאברהם אבינו, שא נא עיניך וראה מן המקום אשר אתה שם צפונה ונגבה וקדמה וימה: כי את כל הארץ אשר אתה רואה לך אתננה ולזרעך עד עולם, וכן משה רבינו היה מתאוה לראות את א"י כמו שנאמר ויראהו ה' את כל הארץ את גלעד עד דן: ואת כל ארץ נפתלי ואת ארץ אפרים ומנשה, ואת כל ארץ יהודה עד הים האחרון: ואת הנגב ואת הככר בקעת ירחו עיר התמרים עד צוער: ועוד נאמר שם ויאמר ה' אליו זאת הארץ אשר נשבעתי לאברהם ליצחק וליעקב לאמר לזרעך אתננה, הראיתיך בעיניך ושמה לא תעבור ומשמע שאילו לא היה נענש בגלל מי מריבה, היה עובר על כל מקומות האלו שראה אותם עכ"ל
וברור שאם כוונתו להתפעל וכו' הוי מצוה, וכן אם עושה כן משום חיבוב הארץ הוי כמנשק א"י וכד', וובמה שהביא מאברהם ומשה יש לבדוק היטב בדברי רבותינו היאך פירשו.