אבן ישראל כתב:הענין הוא מה דעת השוע ולא מה כתב המשנה ברורה
יבנה כתב: מנהג האשכנזים שאינם חסידים בזה הוא תמוה. ברמ"א ומ"ב כתבו להדיא שראוי לישב בכולו, וכן דעת הרבה פוסקי זמנינו. אך מסיבה לא ברורה המנהג הפשוט אצלם היום הוא לעמוד בויכולו ויש שעומדים בכולו.
דוד העיתונאי כתב:מסורת שבן רואה אצל אביו (כשהוא יר"ש ומדקדק בהלכה), זה לא פחות ממה שכתוב בספרי הפוסקים.
רמז נאה לכך:
עשיו רצה להפגין את היר"ש שלו לפני אביו ושאל: כיצד מעשרין את התבן ואת המלח ?
מדוע הוא לא שאל על חיטים ושעורים, פירות וירקות ? - הוא תפס בדיוק את הדברים שאינם מעשרים.
אלא עשיו שגדל בבית של יצחק ידע, שמה שרואים אצל אבא כך עושים, וע"ז לא צריך מקורות. לכן הוא שאל רק על דברים /שלא ראה איך אביו נוהג בזה.
"
לא יתכן שראה כל דבר שעישר יצחק חוץ ממלח
שמואל דוד כתב:לא ראיתי בשו״ע ומשנה ברורה לגבי קידוש היום אם בעמידה או ישיבה. אשמח במקורות בענין. תודה מראש.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 241 אורחים