המצפה לישועה כתב:תמיד חשבתי שזה מפני שהיה בטוח בצדקתם של אחיו.
לפותח האשכול: דברי הרב סופר הם המדרש שאתה שמעת אי פעם אלא שיש מתחילים את מדרש זה בשאלה, והלא היו מחוץ לעיר לבד עם מנשה
אוהב אוצר כתב:והלא היו מחוץ לעיר לבד עם מנשה וכיצד הרכינו את הראש והודו לו על כך? הרי הם כעת יודעים שלפחות יש סכנה לבנימין אם לא לכולם ומדוע שעשרה שבטים גבורים לא יתנו לו מכה אחת ויקברו אותו שם? הרי לא ידעו שהוא מנשה, עוד מצרי אחד ומדוע לא עשו כך?
לייטנר כתב:ובודאי שא"א להאשים את בנימין בניסיון להפליל את כולם, שהרי אין זו הפעם הראשונה שמונח כספם בפי אמתחותיהם, ובפעם הראשונה בנימין הרי לא היה איתם
רחמים כתב:וי''ל שאם היו הורגים אותו היו מסתכנים בכך שיוסף לא היה נותן להם יותר אוכל והיו מתים ברעב הם וכל אשר להם.
אוהב אוצר כתב:לפותח האשכול: דברי הרב סופר הם המדרש שאתה שמעת אי פעם .
אוהב אוצר כתב:אינני מבין, מה הבעיה, יהודה היה בטוח כשם שהשמש זורחת ולא ניתן לערער ע"ז, כך היה בטוח 'שאין מצב' כזה שבנימין יגנוב את הגביע.
[מש"כ אולי אפשר לתמוה מדוע היה צריך להתבטא בצורה כזו ולא יותר מתונה]
לייטנר כתב:התשובה הפשוטה לשאלה היא שבפי אמתחת כל אחד מהאחים היה כסף. כל אחד מהאחים ידע שהוא עצמו לא שם את הכסף (ובודאי שא"א להאשים את בנימין בניסיון להפליל את כולם, שהרי בפעם הראשונה בנימין לא היה איתם).
גברא אגברא לא רמינן... ובכלל, אין משיבין על הדרוש.רחמים כתב:בספר הישר מבואר שהיו מכים את בנימין כל דרך חזור אל העיר
עושה חדשות כתב:לייטנר כתב:התשובה הפשוטה לשאלה היא שבפי אמתחת כל אחד מהאחים היה כסף. כל אחד מהאחים ידע שהוא עצמו לא שם את הכסף (ובודאי שא"א להאשים את בנימין בניסיון להפליל את כולם, שהרי בפעם הראשונה בנימין לא היה איתם).
כך פייט רבי שמעון ברבי מגס;
פִּלְּשׁוּ כְלֵיהֶם שְׂמֹאל וְיָמִין,
וְנִמְצָא הַגָּבִיעַ בְּאַמְתַּחַת בִּנְיָמִין.
צָפוּ אֵלּוּ לְאֵלּוּ, וְתָעוּ לְהַאֲמִין:
כַּאֲשֶׁר גָּנְבָה הוֹרָתוֹ כֵּן גָּנַב בִּנְיָמִין!
קָמוּ בַּתִּמָּהוֹן וְהִדְמִימוּ לָשׁוֹן,
וְסָחוּ: 'לְזֶה נָצַר אָב כְּאִישׁוֹן?'
רָחֲשׁוּ: 'מָה נֹּאמַר עַל הַכֶּסֶף הָרִאשׁוֹן?
וּמַה נְדַבֵּר עַל הַכֶּסֶף הַשֵּׁנִי בְּלַחְשׁוֹן?'
וראה באריכות בספר שירה של פרשה (ש. אליצור) פ' מקץ.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 488 אורחים