בתשו' מהרם החדשות סי' ק"ע
מכילתא פרשת המן ר' אליעזר המודעי אמ' למדנו שלא ירד מן בשבת, ביו"ט מנין, ביוה"כ מנין, שבת לא יהיה בו. מיכן נהגו אנשי לותיר לבצוע על ב' ככרות בסעודה מפסקת ליום הכיפורים.
יש לזה חבר?
אליהוא כתב:בתשו' מהרם החדשות סי' ק"ע
מכילתא פרשת המן ר' אליעזר המודעי אמ' למדנו שלא ירד מן בשבת, ביו"ט מנין, ביוה"כ מנין, שבת לא יהיה בו. מיכן נהגו אנשי לותיר לבצוע על ב' ככרות בסעודה מפסקת ליום הכיפורים.
יש לזה חבר?
רחמים כתב:אליהוא כתב:בתשו' מהרם החדשות סי' ק"ע
מכילתא פרשת המן ר' אליעזר המודעי אמ' למדנו שלא ירד מן בשבת, ביו"ט מנין, ביוה"כ מנין, שבת לא יהיה בו. מיכן נהגו אנשי לותיר לבצוע על ב' ככרות בסעודה מפסקת ליום הכיפורים.
יש לזה חבר?
לא זכיתי להבין הרי מה בוצעים על לחם משנה זה זכר למן שהיה יורד בכמות כפלה בערב שבת כדי שיספיק גם ליום שבת אבל בערב כיפור ירדה כמות רגילה של מן (ואולי קצת יותר בישביל הילדים שאוכלים ביו''כ) ומה שייך כאן לחם 'משנה'.
ושמא י''ל שגם בערב יו''כ ירדה כמות כפולה כדי שיהיו אוכלים בו ביום כי מצוות היום באכילה מרובה ועוד שצריכים גם להותיר לצורך מוצאי הצום וא''כ שפיר ירדה כמות כפולה גם בערב יו''כ.
אולם חברים רבים יש לדברי המהר''ם עיין בשו''ת מבשרת ציון מוצפי או''ח ח''א סי' ל''ב שהביא את דברי הרמ''ק וספר העיתים והשל''ה ועוד. ע''ש.
אליהוא כתב:בתשו' מהרם החדשות סי' ק"ע
מכילתא פרשת המן ר' אליעזר המודעי אמ' למדנו שלא ירד מן בשבת, ביו"ט מנין, ביוה"כ מנין, שבת לא יהיה בו. מיכן נהגו אנשי לותיר לבצוע על ב' ככרות בסעודה מפסקת ליום הכיפורים.
יש לזה חבר?
המעיין כתב:שו"ת מהר"ם מרוטנבורג וחבריו בהוצאת פרופסור שמחה עמנואל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 44 אורחים