מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

◆ חיפוש מקור ◆

חיפושי מקורות וכדומה
בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » א' נובמבר 11, 2018 10:13 pm

זסבה כתב:היכן התפרסם מאמר מקיף לתאריך תליית ישוע הנוצרי

עי' בישורון לח ניסן ע"ח עמ' תתקיג ואילך

לענין
הודעות: 3518
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי לענין » ב' נובמבר 12, 2018 2:25 am

מצפה לישועת השם כתב:מחפש מקור לעניין שאותיות שניות ל'שאר' הינם 'שבת', מישהו יודע היכן מופיע או מדובר ע"כ?


ידוע מהחי' הרי"ם ומהלעכוויטשער זיע"א שזהו מאש"ר שמנה לחמו, וכבר אי' בזוה"ק דא לחם שבת.

זסבה
הודעות: 237
הצטרף: ג' דצמבר 21, 2010 6:08 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי זסבה » ב' נובמבר 12, 2018 9:58 am

רב תודות למוה"ר מה שנכון נכון ולמוה"ר בקרו טלה. יבמ"י
נערך לאחרונה על ידי זסבה ב ב' נובמבר 12, 2018 9:01 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מצפה לישועת השם
הודעות: 120
הצטרף: ב' מרץ 19, 2018 10:17 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מצפה לישועת השם » ב' נובמבר 12, 2018 8:32 pm

לענין כתב:
מצפה לישועת השם כתב:מחפש מקור לעניין שאותיות שניות ל'שאר' הינם 'שבת', מישהו יודע היכן מופיע או מדובר ע"כ?


ידוע מהחי' הרי"ם ומהלעכוויטשער זיע"א שזהו מאש"ר שמנה לחמו, וכבר אי' בזוה"ק דא לחם שבת.

לזה כבר כיוון בקרו טלה בכמה מהמ"מ שצירף, כוונתי היתה בעיקר על מה שציטט מסידור קול יעקב, שמקשר עניין החמץ דהיינו 'שאר' לשבת.
יישר כח בכל אופן.

מה שנכון נכון
הודעות: 11952
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: ברית יצחק - מנהג לומר אדון עולם?!

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ג' נובמבר 13, 2018 7:25 pm

תשאל אותו באתר שלו.

מה שנכון נכון
הודעות: 11952
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: ברית יצחק - מנהג לומר אדון עולם?!

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ג' נובמבר 13, 2018 7:27 pm

הנה מצאתי שם שהוא נשאל ע"ז:
שאלה - 168372
א)היכן כתוב המעשה עם אותו אדם שעשה תיקון חצות בברית יצחק בקולי קולות ומחו בו. ב)מה המקור לומר אדון עולם בברית יצחק.
תשובה
ראיתי באחד מספרי הבן איש חי, אדון עולם צריך חיפוש.

מצפה
הודעות: 210
הצטרף: ב' יוני 29, 2015 7:17 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מצפה » ה' נובמבר 15, 2018 3:27 pm

מי יודע היכן כתוב בזוה"ק שאבן רומז ליצה"ר ובאר רומז ללב?

בתודה מראש
המצפה

סייג לחכמה
הודעות: 411
הצטרף: ג' מאי 31, 2016 6:16 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי סייג לחכמה » ה' נובמבר 15, 2018 3:56 pm

מצפה כתב:מי יודע היכן כתוב בזוה"ק שאבן רומז ליצה"ר ובאר רומז ללב?

בתודה מראש
המצפה

דהיצה"ר נקרא אבן מצינו בגמ' סוכה נ"ב: תנא דבי רבי ישמעאל אם פגע בך מנוול זה (יצה"ר) משכהו לבית המדרש אם אבן הוא נימוח אם ברזל הוא מתפוצץ"

מצפה
הודעות: 210
הצטרף: ב' יוני 29, 2015 7:17 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מצפה » ה' נובמבר 15, 2018 4:22 pm

סייג לחכמה כתב:
מצפה כתב:מי יודע היכן כתוב בזוה"ק שאבן רומז ליצה"ר ובאר רומז ללב?

בתודה מראש
המצפה

דהיצה"ר נקרא אבן מצינו בגמ' סוכה נ"ב: תנא דבי רבי ישמעאל אם פגע בך מנוול זה (יצה"ר) משכהו לבית המדרש אם אבן הוא נימוח אם ברזל הוא מתפוצץ"



ייש"כ.
זאת ידעתי. אבל אני מחפש בזוה"ק דווקא

שברי לוחות
הודעות: 2094
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שברי לוחות » ה' נובמבר 15, 2018 4:35 pm

מצפה כתב:
סייג לחכמה כתב:
מצפה כתב:מי יודע היכן כתוב בזוה"ק שאבן רומז ליצה"ר ובאר רומז ללב?

בתודה מראש
המצפה

דהיצה"ר נקרא אבן מצינו בגמ' סוכה נ"ב: תנא דבי רבי ישמעאל אם פגע בך מנוול זה (יצה"ר) משכהו לבית המדרש אם אבן הוא נימוח אם ברזל הוא מתפוצץ"



ייש"כ.
זאת ידעתי. אבל אני מחפש בזוה"ק דווקא

דאית אבן אחרא דכתיב (יחזקאל ל"ו) והסירותי את לב האבן וגו' וכתיב (שם) ואת רוחי אתן בקרבכם
(ויחי דף רלא:) עיי"ש

שברי לוחות
הודעות: 2094
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי שברי לוחות » ה' נובמבר 15, 2018 4:37 pm

והאבן גדולה על פי הבאר, דא אבן דמינה כשלי בני עלמא אבן נגף וצור מכשול דקיימא תדיר על פי האי באר על מימריה למתבע דינא דכל עלמא דלא יחות מזונא וטב לעלמא:
(סתרי תורה ויצא קנא:)
ועיין זוה"ק פרשת אחרי דף סב.

מצפה לישועת השם
הודעות: 120
הצטרף: ב' מרץ 19, 2018 10:17 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מצפה לישועת השם » ה' נובמבר 15, 2018 11:54 pm

יש סיפור חסידי, על אחד מהצדיקים שראה אנשים יושבים ואוכלים בשר (כמדומני, ושזה היה בשבת), והסיר כביכול את המראה הגשמי מאנשיו שעמדו סביבו, וראו שהם כמו בהמות האוכלים עם שטריימל...
מישהו מחו"ר יודע אולי מי היה הצדיק הזה, ומהיכן המקור לסיפור?
ייש"כ.

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » ו' נובמבר 16, 2018 12:10 am

מצפה לישועת השם כתב:יש סיפור חסידי, על אחד מהצדיקים שראה אנשים יושבים ואוכלים בשר (כמדומני, ושזה היה בשבת), והסיר כביכול את המראה הגשמי מאנשיו שעמדו סביבו, וראו שהם כמו בהמות האוכלים עם שטריימל...
מישהו מחו"ר יודע אולי מי היה הצדיק הזה, ומהיכן המקור לסיפור?
ייש"כ.
קבצים מצורפים
ספר המאמרים תרמ''ג.pdf
(185.5 KiB) הורד 211 פעמים
שארית נתן.PDF
(90.8 KiB) הורד 202 פעמים
נערך לאחרונה על ידי בקרו טלה ב ו' נובמבר 16, 2018 2:16 am, נערך 3 פעמים בסך הכל.

מחולת המחנים
הודעות: 3272
הצטרף: ה' דצמבר 13, 2012 12:49 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מחולת המחנים » ו' נובמבר 16, 2018 1:48 am

האם יש מקור בחז"ל או בדברי הראשונים כי הטעם שיעקב קרא לנשותיו לפני שיצא מבית לבן, הוא משום שהיה צריך לבקש מהן רשות.

בתודה מראש לעונים.

תם מה הוא אומר
הודעות: 1343
הצטרף: ג' מאי 09, 2017 11:28 am

חיפוש מקור: הלומד בספרים חיצוניים - לא יכול להגיע לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא

הודעהעל ידי תם מה הוא אומר » ו' נובמבר 16, 2018 2:29 am

נדמה לי שכך ראיתי בשם שו"ת הרי בשמים, ולפו"ר אינני מוצא,
ידוע לאי מי מחו"ר הפורום שליט"א מקור?
בתודה מראש

מצפה לישועת השם
הודעות: 120
הצטרף: ב' מרץ 19, 2018 10:17 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מצפה לישועת השם » ו' נובמבר 16, 2018 3:11 am

בקרו טלה כתב:
מצפה לישועת השם כתב:יש סיפור חסידי, על אחד מהצדיקים שראה אנשים יושבים ואוכלים בשר (כמדומני, ושזה היה בשבת), והסיר כביכול את המראה הגשמי מאנשיו שעמדו סביבו, וראו שהם כמו בהמות האוכלים עם שטריימל...
מישהו מחו"ר יודע אולי מי היה הצדיק הזה, ומהיכן המקור לסיפור?
ייש"כ.

תודה רבה!
עזרה עצומה.

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: חיפוש מקור: הלומד בספרים חיצוניים - לא יכול להגיע לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא

הודעהעל ידי בקרו טלה » ו' נובמבר 16, 2018 3:28 am

תם מה הוא אומר כתב:נדמה לי שכך ראיתי בשם שו"ת הרי בשמים, ולפו"ר אינני מוצא,
ידוע לאי מי מחו"ר הפורום שליט"א מקור?
בתודה מראש

אולי זאת?
קבצים מצורפים
דרשות ותולדות הרי בשמים.PDF
(1.51 MiB) הורד 200 פעמים

תם מה הוא אומר
הודעות: 1343
הצטרף: ג' מאי 09, 2017 11:28 am

Re: חיפוש מקור: הלומד בספרים חיצוניים - לא יכול להגיע לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא

הודעהעל ידי תם מה הוא אומר » ו' נובמבר 16, 2018 3:31 am

כנראה
יישר כח!

ועדיין, אני מחפש מקור ברור יותר לזה.

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » ו' נובמבר 16, 2018 4:02 am

מחולת המחנים כתב:האם יש מקור בחז"ל או בדברי הראשונים כי הטעם שיעקב קרא לנשותיו לפני שיצא מבית לבן, הוא משום שהיה צריך לבקש מהן רשות.

בתודה מראש לעונים.

של"ה הקדוש
וישלח יעקב ויקרא לרחל וללאה וגו' (בראשית לא, ד). אין ראוי לאדם כשירצה דבר מה מאנשי ביתו שיכריחם על זה על צד האונס והנצוח, אף כי הוא מושל בהם. אבל ישתדל לפתות אותם אל מה שירצהו בתכלית מה שאפשר, כדי שיתעוררו לזה מעצמם. כי זה הוא יותר טוב משיעשו זה על צד האונס וההכרח. ראה כמה הרבה יעקב דברים עם רחל ולאה כדי שיתרצו בטוב לב, ואעפ"י שהקדוש ברוך הוא ציוה לו שישוב לביתו

באוצר מפרשי התורה מציינים ג"כ לרלב"ג
קבצים מצורפים
רלב''ג.PDF
(126.85 KiB) הורד 186 פעמים

ברוז
הודעות: 1671
הצטרף: ו' מאי 12, 2017 12:10 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי ברוז » ו' נובמבר 16, 2018 8:12 am

האם יש באיזהו מקומן מספרי החסידות עה"פ ויעקב קרא לו גלעד, שהאכילה של צדיק מתקנת נשמות המגולגלים במאכל והצדיק מעיד עליהם. משהו בסגנון הזה.

מחולת המחנים
הודעות: 3272
הצטרף: ה' דצמבר 13, 2012 12:49 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי מחולת המחנים » ו' נובמבר 16, 2018 12:00 pm

בקרו טלה כתב:
מחולת המחנים כתב:האם יש מקור בחז"ל או בדברי הראשונים כי הטעם שיעקב קרא לנשותיו לפני שיצא מבית לבן, הוא משום שהיה צריך לבקש מהן רשות.

בתודה מראש לעונים.

של"ה הקדוש
וישלח יעקב ויקרא לרחל וללאה וגו' (בראשית לא, ד). אין ראוי לאדם כשירצה דבר מה מאנשי ביתו שיכריחם על זה על צד האונס והנצוח, אף כי הוא מושל בהם. אבל ישתדל לפתות אותם אל מה שירצהו בתכלית מה שאפשר, כדי שיתעוררו לזה מעצמם. כי זה הוא יותר טוב משיעשו זה על צד האונס וההכרח. ראה כמה הרבה יעקב דברים עם רחל ולאה כדי שיתרצו בטוב לב, ואעפ"י שהקדוש ברוך הוא ציוה לו שישוב לביתו

באוצר מפרשי התורה מציינים ג"כ לרלב"ג

יישר כח עצום!

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ש' נובמבר 17, 2018 9:05 pm

רעיון זה 'כי היכי דלימרינהו בניחותא' והראיה מיעקב אבינו והאמהות היה רגיל על לשונו של הגרש"ז אויערבאך זצוק"ל כמובא בקובץ קול התורה משמו, וכמדומה שיש בזה גם בקונטרס וידעת כי שלום אהלך מהגר"ח פרידלנדר עם עוד ראיות, ואולי לא מובאת ראיה זו.

תרגימא
הודעות: 83
הצטרף: א' מרץ 19, 2017 12:13 am

הבועל ארמית

הודעהעל ידי תרגימא » ש' נובמבר 17, 2018 9:09 pm

איזה ביטויים נאמרו בדברי חז"ל על הבועל ארמית, מלבד הא דקנאים פוגעים בו?

זכור לי משהו שערלתו חוזרת, האם יש כזה דבר?

תודה מראש על עזרתכם..

אבק פורח
הודעות: 435
הצטרף: א' מאי 26, 2013 1:01 am

Re: הבועל ארמית

הודעהעל ידי אבק פורח » ש' נובמבר 17, 2018 9:10 pm

עירובין יט א

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: הבועל ארמית

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ש' נובמבר 17, 2018 9:16 pm

אבק פורח כתב:עירובין יט א

ויעוי' היטב בהגהות הגריעב"ץ שם.

עזריאל ברגר
הודעות: 13932
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: הבועל ארמית

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ש' נובמבר 17, 2018 9:31 pm

ויש גם סוגיא בסנהדרין.

עובדיה חן
הודעות: 1903
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עובדיה חן » א' נובמבר 18, 2018 11:06 am

מה הן עשרה מאמרות שברה הקב"ה את העולם?

חיים סגל
הודעות: 485
הצטרף: ב' ספטמבר 11, 2017 2:12 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי חיים סגל » א' נובמבר 18, 2018 12:07 pm

עובדיה חן כתב:מה הן עשרה מאמרות שברה הקב"ה את העולם?

נאמר 9 פעמים ויאמר בבריאת העולם, ו'בראשית' נמי מאמר

עובדיה חן
הודעות: 1903
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עובדיה חן » א' נובמבר 18, 2018 12:12 pm

חיים סגל כתב:
עובדיה חן כתב:מה הן עשרה מאמרות שברה הקב"ה את העולם?

נאמר 9 פעמים ויאמר בבריאת העולם, ו'בראשית' נמי מאמר

מקור?

עזריאל ברגר
הודעות: 13932
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' נובמבר 18, 2018 12:24 pm

מגילה כא,ב.

תרגימא
הודעות: 83
הצטרף: א' מרץ 19, 2017 12:13 am

Re: הבועל ארמית

הודעהעל ידי תרגימא » א' נובמבר 18, 2018 12:44 pm

עזריאל ברגר כתב:ויש גם סוגיא בסנהדרין.

היכן?

אמיר כרמי
הודעות: 457
הצטרף: א' ינואר 29, 2017 6:59 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי אמיר כרמי » א' נובמבר 18, 2018 2:30 pm

עזריאל ברגר כתב:מגילה כא,ב.

בפרקי דרבי אליעזר חולק על בראשית נמי מאמר ובכלל יש מחלוקת מה הם הט' ויאמר יעויין בהערות של שוטנשטיין שם

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי בקרו טלה » א' נובמבר 18, 2018 4:49 pm

עי' עוד בריש ילקוט ביאורים מתיבתא חלק ה' על פרק ה' דאבות

עזריאל ברגר
הודעות: 13932
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: הבועל ארמית

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' נובמבר 18, 2018 10:54 pm

תרגימא כתב:
עזריאל ברגר כתב:ויש גם סוגיא בסנהדרין.

היכן?

סנהדרין פב א

ושא_נס
הודעות: 1473
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2016 11:43 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי ושא_נס » ב' נובמבר 19, 2018 2:39 pm

בספר מאור עינים לר' עזריה מן האדומים (מועתק מאתר האקדמיה ללשון עברית):

"ולפי שעה יקר בעיני כי תוכו של רמון מצאתי {למעתיק} אל 20 הנצרים באגרת {למרצילה} על דבר עשרת שמות הקדש הנזכרים ג"כ באבות דר' נתן פ"לג. כי על שם ההויה אמר שאותיותיו אלה יה"ו היו חקוקות בציץ ויצר אותם שם בכתיבה אשורית מאושרת, אולי ראה הציץ ברומי כר' אליעזר ב"ר יוסי. ומן הדין גם שעשאוהו מחדש בבית שני, ויונח ג"כ שבין ההמון היו נוהגין האותיות של עבר הנהר אין ספק שלא סרו בו מתמונת הציץ הראשון הנודע ודאי לנביאיהם באותיו' האשוריות וממנו תלקח ראיה על כל יתר כתבי 25 הקדש. והנה החכם {ן' שועיף} בפרושו לתורה פרשת שלח לך אחרי זכרו קשית בעלי התוס' פ' כ"ג על האומר דבכתב עברי לבונאה נתנה תורה, ממאמ' #מ"ם וס"מך שבלוחות# וכו'. כתב וז"ל, #חוץ מכבודם כבר תירץ הר"ם ז"ל את זה באמרו שהכונה היא על ספר התורה שכתב משה ונתן לישראל. שהם כתבוהו לעצמם בלשון העברי למען לא ישתמשו בכתב הקדש ולשון הקדש.# ע"כ, גם הרב {ן' חביב} זכר כזאת פ"ק דמגלה בשם הרי"טבא. אך אם אתה הקורא תחשוב הטיח 30 התפל הזה כדאי לרפאות תעלה אל השבר הנז' שלום לך ושלום לעוזריך. אני הנה כל מן דין לא הנין לי ויהא התימה הנז' מונח עד שיבא אליהו, או שיתגלה עפר מבין עיני החכמים שזכרנו לכשיחיו מתינו".

מי הוא אותו מעתיק? מה זו האגרת למרצילה?
ייש"כ

ושא_נס
הודעות: 1473
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2016 11:43 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי ושא_נס » ב' נובמבר 19, 2018 2:59 pm

מספר חזון עובדיה להגאון ר' עובדיה יוסף ז"ל על ימים נוראים
אם מישהו יכול במטותא לומר באיזה הלכות מדובר בחלוקה הפנימית של הספר?
כמו כן, אם הפיסקא הזו מצויה במהדורה ראשונה של הספר (שנה ?) + פי די אף של זה.
ולמצער לפחות ממהדורה שניה מתשס"ו.
ייש"כ

יט) וראה למרן החיד"א בספר כסא רחמים (אבות דר' נתן פרק ל), שהביא מה שכתב השל"ה בשם רבינו האר"י, כל מה שתמצא בדברי הראשונים סיגופים ותעניות לכפרת עונות, לא נזכרו דברים אלו אלא למי שאין עמלו בתורה, אבל מי שתורתו אומנותו ועמל בתורה, זאת היא תקנתו להיות עוסק בתורה בהתמדה, וא"צ להתענות פן יחלש ויתבטל מלימודו. והרי התורה נקראת אש ומים ומוציאה לרויה את העוסקים בה, והיא תבלין נגד יצר הרע וכו'. ע"ש. וכן כתב בשו"ת זרע אמת (חאו"ח סי' פט דף צו ע"ד), וזת"ד: שאפילו אם חטא בכריתות ומיתות בית דין, אם הוא תלמיד חכם כיון שחזר בתשובה והוא עוסק בתורה תמיד, בזכות התורה ינצל מן היסורין. וכמו שכתב הרב החסיד בעל מעבר יבוק בשם הקדוש רבינו האר"י ז"ל, וז"ל, ודע שכל מה שתמצא בדברי הראשונים סיגופים ותעניות והפסקות וכו', לא נזכרו אלו אלא במי שאין עמלו בתורה, אבל מי שעמלו בתורה ויודע דעת ויראת ה', זוהי תקנתו לעסוק בתורה וכו'. ומ"ש הרב החסיד ראשית חכמה, שאם חטא בעריות צריך לקבל עליו סיגופים ותעניות, אפילו יש בהם ביטול תורה, כי אין הקב"ה חפץ בתורתו מאחר שנפשו מזוהמת, עד שיקבל עליו תעניות ויסורים קשים, שנאמר ולרשע אמר אלהים מה לך לספר חקי וכו'. הנה הרב גדש סאה להחמיר כדרכו בקודש בכמה מקומות, אך מי יאמין לשמועתו נגד כל הגדולים הנ"ל, דלא שביק מר חיי לכל בריה, ובמחכ"ת דבריו תמוהים מאד, שהרי אמרו חז"ל (בקידושין מט.) האומר לאשה הרי את מקודשת לי על מנת שאני צדיק גמור, אפילו היה רשע גמור, מקודשת, דשמא הרהר בתשובה בלבו, שאין התשובה תלויה אלא בלב, ותיכף שחזר בו בלבו באמת שב ורפא לו, וחוזר לאיתנו ותורתו רצויה, ואפילו אם אינו תלמיד חכם די לו שיקבל עליו להתענות על מה שחטא, שהרי מקרא מלא הוא למן היום אשר נתת אל לבך להבין ולהתענות לפני אלהיך נשמעו דבריך. (ע' תענית ח:). גם מה שהפריז על המדה לומר שכל מה שאמרו חז"ל כאילו עובד ע"ז וכו', צריך תעניות וסיגופים כמו עובד ע"ז, במחכ"ת ליתא, ולא צייתינן ליה להני כללי דכייל מר, שאין כוונת חז"ל לומר דהוי כעובד ע"ז ממש, אלא שיש לזה שמץ דמיון לע"ז, וזה פשוט מאד. עכ"ל. [וכדבריו מפורש בשו"ת הריב"ש (סי' קעא דף לט סע"ב), שדרך חז"ל להפליג בהגדלת חומרת העבירות, כדי שישמר האדם מלהכשל בהן, כמו שאמרו בערכין (טו:) שכל המספר לשון הרע כאילו הגדיל עוונות כנגד שלש עבירות, ע"ז, גילוי עריות ושפיכות דמים. ובנדרים (מ.) כל מי שאינו מבקר את החולה כאילו שופך דמים. ובשבת (קה:) הקורע כלים בחמתו, והמשבר כלים בחמתו, יהיה בעיניך כאילו עובד ע"ז. היאמר אדם באלו שיהרג ואל יעבור, הא ודאי דליכא למימר הכי, ולא יעלה על דעת שום אדם. אלא שדרך חז"ל להפליג בחומרת העונות. ע"ש. וע"ע בשו"ת בנין ציון ח"א (סי' קעא), ובשו"ת תורה לשמה (סי' תכ). ע"ש[. וסיים הרב זרע אמת, והסומך ע"ד רבינו האר"י הנ"ל יש לו אילן גדול לסמוך עליו. ע"ש. וכ"כ המשנה ברורה בביאור הלכה (סי' תקעא) מהשל"ה בשם ספר חרדים שכתב כן בשם האר"י ז"ל. וע' בשו"ת הרמ"א (סי' לז) שכתב, דמ"ש הרוקח בסדרי התשובה לא כיוון אלא על המורדים והפושעים, אבל לא על השוגגים והאנוסים. ע"ש. וע"ע למהר"ל מפראג בספר נתיבות עולם ח"ב (נתיב היסורין פרק א). וע"ע בספר יושב אהלים (דף קיז ע"ג), ובספר ברכת מועדיך לחיים (דף ק ע"ג), ובשו"ת מהרש"ם ח"א (ס"ס נח), ובשו"ת האלף לך שלמה (חאו"ח סי' שנח). וכתב הגרש"ז אוירבך, שהשבים בתשובה חייבים להאמין באמונה שלמה שהקב"ה מוחל וסולח לכל השבים אליו באמת, וגם צריכים להודות לה' על שזיכה אותם לעמוד על האמת, ונתן להם הקב"ה לב טהור ומבין לשוב אליו באמת ובתמים. (שלמי מועד עמוד נז).

אישצפת
הודעות: 1367
הצטרף: א' יולי 16, 2017 2:43 pm
שם מלא: אברהם ישעיהו דיין

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי אישצפת » ב' נובמבר 19, 2018 3:05 pm

ושא_נס כתב:מספר חזון עובדיה להגאון ר' עובדיה יוסף ז"ל על ימים נוראים
אם מישהו יכול במטותא לומר באיזה הלכות מדובר בחלוקה הפנימית של הספר?
כמו כן, אם הפיסקא הזו מצויה במהדורה ראשונה של הספר (שנה ?) + פי די אף של זה.
ולמצער לפחות ממהדורה שניה מתשס"ו.
ייש"כ

יט) וראה למרן החיד"א בספר כסא רחמים (אבות דר' נתן פרק ל), שהביא מה שכתב השל"ה בשם רבינו האר"י, כל מה שתמצא בדברי הראשונים סיגופים ותעניות לכפרת עונות, לא נזכרו דברים אלו אלא למי שאין עמלו בתורה, אבל מי שתורתו אומנותו ועמל בתורה, זאת היא תקנתו להיות עוסק בתורה בהתמדה, וא"צ להתענות פן יחלש ויתבטל מלימודו. והרי התורה נקראת אש ומים ומוציאה לרויה את העוסקים בה, והיא תבלין נגד יצר הרע וכו'. ע"ש. וכן כתב בשו"ת זרע אמת (חאו"ח סי' פט דף צו ע"ד), וזת"ד: שאפילו אם חטא בכריתות ומיתות בית דין, אם הוא תלמיד חכם כיון שחזר בתשובה והוא עוסק בתורה תמיד, בזכות התורה ינצל מן היסורין. וכמו שכתב הרב החסיד בעל מעבר יבוק בשם הקדוש רבינו האר"י ז"ל, וז"ל, ודע שכל מה שתמצא בדברי הראשונים סיגופים ותעניות והפסקות וכו', לא נזכרו אלו אלא במי שאין עמלו בתורה, אבל מי שעמלו בתורה ויודע דעת ויראת ה', זוהי תקנתו לעסוק בתורה וכו'. ומ"ש הרב החסיד ראשית חכמה, שאם חטא בעריות צריך לקבל עליו סיגופים ותעניות, אפילו יש בהם ביטול תורה, כי אין הקב"ה חפץ בתורתו מאחר שנפשו מזוהמת, עד שיקבל עליו תעניות ויסורים קשים, שנאמר ולרשע אמר אלהים מה לך לספר חקי וכו'. הנה הרב גדש סאה להחמיר כדרכו בקודש בכמה מקומות, אך מי יאמין לשמועתו נגד כל הגדולים הנ"ל, דלא שביק מר חיי לכל בריה, ובמחכ"ת דבריו תמוהים מאד, שהרי אמרו חז"ל (בקידושין מט.) האומר לאשה הרי את מקודשת לי על מנת שאני צדיק גמור, אפילו היה רשע גמור, מקודשת, דשמא הרהר בתשובה בלבו, שאין התשובה תלויה אלא בלב, ותיכף שחזר בו בלבו באמת שב ורפא לו, וחוזר לאיתנו ותורתו רצויה, ואפילו אם אינו תלמיד חכם די לו שיקבל עליו להתענות על מה שחטא, שהרי מקרא מלא הוא למן היום אשר נתת אל לבך להבין ולהתענות לפני אלהיך נשמעו דבריך. (ע' תענית ח:). גם מה שהפריז על המדה לומר שכל מה שאמרו חז"ל כאילו עובד ע"ז וכו', צריך תעניות וסיגופים כמו עובד ע"ז, במחכ"ת ליתא, ולא צייתינן ליה להני כללי דכייל מר, שאין כוונת חז"ל לומר דהוי כעובד ע"ז ממש, אלא שיש לזה שמץ דמיון לע"ז, וזה פשוט מאד. עכ"ל. [וכדבריו מפורש בשו"ת הריב"ש (סי' קעא דף לט סע"ב), שדרך חז"ל להפליג בהגדלת חומרת העבירות, כדי שישמר האדם מלהכשל בהן, כמו שאמרו בערכין (טו:) שכל המספר לשון הרע כאילו הגדיל עוונות כנגד שלש עבירות, ע"ז, גילוי עריות ושפיכות דמים. ובנדרים (מ.) כל מי שאינו מבקר את החולה כאילו שופך דמים. ובשבת (קה:) הקורע כלים בחמתו, והמשבר כלים בחמתו, יהיה בעיניך כאילו עובד ע"ז. היאמר אדם באלו שיהרג ואל יעבור, הא ודאי דליכא למימר הכי, ולא יעלה על דעת שום אדם. אלא שדרך חז"ל להפליג בחומרת העונות. ע"ש. וע"ע בשו"ת בנין ציון ח"א (סי' קעא), ובשו"ת תורה לשמה (סי' תכ). ע"ש[. וסיים הרב זרע אמת, והסומך ע"ד רבינו האר"י הנ"ל יש לו אילן גדול לסמוך עליו. ע"ש. וכ"כ המשנה ברורה בביאור הלכה (סי' תקעא) מהשל"ה בשם ספר חרדים שכתב כן בשם האר"י ז"ל. וע' בשו"ת הרמ"א (סי' לז) שכתב, דמ"ש הרוקח בסדרי התשובה לא כיוון אלא על המורדים והפושעים, אבל לא על השוגגים והאנוסים. ע"ש. וע"ע למהר"ל מפראג בספר נתיבות עולם ח"ב (נתיב היסורין פרק א). וע"ע בספר יושב אהלים (דף קיז ע"ג), ובספר ברכת מועדיך לחיים (דף ק ע"ג), ובשו"ת מהרש"ם ח"א (ס"ס נח), ובשו"ת האלף לך שלמה (חאו"ח סי' שנח). וכתב הגרש"ז אוירבך, שהשבים בתשובה חייבים להאמין באמונה שלמה שהקב"ה מוחל וסולח לכל השבים אליו באמת, וגם צריכים להודות לה' על שזיכה אותם לעמוד על האמת, ונתן להם הקב"ה לב טהור ומבין לשוב אליו באמת ובתמים. (שלמי מועד עמוד נז).

במהדורת תשס"ו מופיע בהלכות עשרת ימי תשובה עמוד ריח.

ושא_נס
הודעות: 1473
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2016 11:43 pm

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי ושא_נס » ב' נובמבר 19, 2018 3:21 pm

ייש"כ רב.
לו תוכל תעלה בטובך כאן עמ' ריז-ריט

אישצפת
הודעות: 1367
הצטרף: א' יולי 16, 2017 2:43 pm
שם מלא: אברהם ישעיהו דיין

Re: ◆ חיפוש מקור ◆

הודעהעל ידי אישצפת » ב' נובמבר 19, 2018 3:33 pm

מפאת קוצר הזמן לא נתתי דעתי על סדרן...
קבצים מצורפים
חזון עובדיה ימים נוראים_2.jpg
חזון עובדיה ימים נוראים_2.jpg (489.54 KiB) נצפה 11649 פעמים
חזון עובדיה ימים נוראים_1.jpg
חזון עובדיה ימים נוראים_1.jpg (471.17 KiB) נצפה 11649 פעמים
חזון עובדיה ימים נוראים_3.jpg
חזון עובדיה ימים נוראים_3.jpg (460.95 KiB) נצפה 11649 פעמים

חפציאלי
הודעות: 154
הצטרף: ה' נובמבר 08, 2018 8:30 pm
שם מלא: אבןטובה

ענין להגיד אליהו הנביא אחר מילה

הודעהעל ידי חפציאלי » ג' נובמבר 20, 2018 1:13 am

האם מישהו יודע מקור שלאחר המילה יש ענין להגיד 100 פעם אליהו הנביא זכור לטוב


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים