אישנמ כתב:זה לא שלמה קרלבך מימין ?
מתפעל כתב:וכי אריך למיכתב הכי? 'היה פחדן גדול' ?
פולסברג כתב:דבר נפלא ביותר סיפר הגאון האדיר רבי אלי' בער וואכטפויגל שליט''א ראש ישיבת פאלסבערג:
זכורני בילדותי, הראש ישיבה זצ''ל היה מקבל עלייה כל שבת בקריאת התורה, ומיד לאחמ''כ הוא - בכבודו ובעצמו - היה מתחיל במי שבירך לחולים. ובתור ילד הייתי מונה כמה שמות אומר הראש ישיבה [כולם מהזכרון, לא היה קורא מדף מוכן]. ופעם מניתי והיה או 83 או 86 שמות חולים!
וכל זה לא נבע מגאונותו החד בדרא, רק מלבו הטהור, שהיה נושא על כתפיו תמיד שמות בני ישראל לזכרון לפני ה'!
פולסברג כתב:סיפר ר' שמואל קמנצקי:
מו''ר הגר''א קוטלר היה כידוע ממשפחת חסידי חב''ד,
ענפי_ארז כתב:הוא היה מצאצאי הגר"א למשפחת פינס המיוחסת
עתניאל בן קנז כתב:האם אין זה אפשרי שהיה גם אחד מזקיניו מחסידי חב"ד שנקרא על שם אדמו"ר הזקן, ורבי אהרן ביקש לקרא על שם סבו זה?
האם המקור אינו אמין?
איש_ספר כתב:בא לידי ספר 'ספר הזכרון שמואל בדורו' לזכרו של רבי שמואל אליהו אביגדור פייבלזון (בן ר' רפאל אליעזר בן ר' שמואל אביגדור אב"ד פלוניגאן) ר"י בית מדרש גבוה לתורה במונסי.
חצי מהכרך הוא סיפור תולדותיו. משהו יוצא דופן. תיאור חי של ר' אהרן ובית מדרשו כמו שעוד לא קראתי. כמו גם דרך הלימוד המיוחדת והאופינית של חלק מתלמידי הגרא"ק. מאד מעניין ומחכים.
מוזכרים שם הרבה חכמים שלא שמעתי את שמם מעולם (וזה מתחבר לתחילת אשכול זה) בין היתר מוזכר שם הגאון ר' משה אייזענמאן ר"י ישיבת בית מאיר ויינלאנד ירושלים. הוא מתואר שם בתארים יוצאי דופן כארי שבחבורת תלמידי הגרא"ק ועוד ועוד.
מי היה? האם בסוף ימיו היה בירושלים?
(אגב מסופר שם שר"ש פייבלזון קיבל הצעה מידידו ר"מ אליפנט לשמש כר"י באיתרי, הוא בא לארץ, נכנס להמלך ברב שך, הר"ש אמר לו שימתין שבוע ימים עד שיבדוק את ההצעה, כאשר שב אליו, אמר לו הרב שך, שידחה את ההצעה).
עמקן כתב:הרב משה אייזענמאן נחשב ע"י הרבה אנשים לגדול תלמידי ר' אהרן בלייקווד. ואפילו היתה הצעה למנותו לראש הישיבה בלייקווד אחר פטירת ר' אהרן.
באמונתו כתב:ואני שמעתי ממקור מוסמך, כי רבי אהרן גופו, החזיק את רבי יעקב שיף כבכיר תלמידיו, וכמדומני שאחריו רמ"ה הירש שליט"א.
מגופת חבית כתב:כדאי להדגיש שמדובר בג' תקופות שונות
ר' משה אייזמנן הי' חניך ישיבות באיורפא קודם המלחמה כמדומה שלמד בפונוביז, והי' בין האריות בראשית תקופת הישיבה, למד שם הרבה זמן והי' תקופה שר' אהרן נתן לו להגיד שיעור לאיזה בחורים סוף סדר שני , הגר''י שיף בא לליקווד בחור צעיר תש''ז בערך, והגרמ''ה בא כמה שנים אח''ז
יושב בשער כתב:מגופת חבית כתב:כדאי להדגיש שמדובר בג' תקופות שונות
ר' משה אייזמנן הי' חניך ישיבות באיורפא קודם המלחמה כמדומה שלמד בפונוביז, והי' בין האריות בראשית תקופת הישיבה, למד שם הרבה זמן והי' תקופה שר' אהרן נתן לו להגיד שיעור לאיזה בחורים סוף סדר שני , הגר''י שיף בא לליקווד בחור צעיר תש''ז בערך, והגרמ''ה בא כמה שנים אח''ז
מדומני גם, שהיו ב' אנשים שלמדו אצל ר' אהרן עם אותו שם, "משה אייזענמאן." ועוד הי' "משה אייזעמאן," ששימש כמשגיח בישיבת נר ישראל, שלמד זמן-מה אצל ר' אהרן.
איש_ספר כתב:שמעתי מהגאון ר' יעקב אליעזר שוורצמן שליט"א, על ר' משה אייזנמן שהיה ידוע בכך שאינו חושש מלשסות את ר' אהרן בשיעורו שוב ושוב, והדברים היו מגיעים להתלקחות ולבעירה, והיה פעם שלא היה ברירה אלא הוצרכו להוציאו מהשיעור! לדבריו מוצאו היה מאשכנז, יק"ה בלעז.
אמר שבשנותיו האחרונות שהיה בארץ, היה נותן שיעור קבוע ביארצייט של ר' אהרן בבימ"ד גבוה שבארץ. אכן בארץ איש לא הכירו. הוסיף שהשני הנזכר כאן, היה בן דודו.
שילה צבי כתב:איש_ספר כתב:שמעתי מהגאון ר' יעקב אליעזר שוורצמן שליט"א, על ר' משה אייזנמן שהיה ידוע בכך שאינו חושש מלשסות את ר' אהרן בשיעורו שוב ושוב, והדברים היו מגיעים להתלקחות ולבעירה, והיה פעם שלא היה ברירה אלא הוצרכו להוציאו מהשיעור! לדבריו מוצאו היה מאשכנז, יק"ה בלעז.
אמר שבשנותיו האחרונות שהיה בארץ, היה נותן שיעור קבוע ביארצייט של ר' אהרן בבימ"ד גבוה שבארץ. אכן בארץ איש לא הכירו. הוסיף שהשני הנזכר כאן, היה בן דודו.
מסבי ז"ל שמעתי שבאמריקה דאז היו מסתובבות שמועות מחויכות עם ציטטוים של מה גרם לרב משה להתנפל על רב אהרן, ואיך הוא ענה לו, וחוזר חלילה. והכול במין המתקת סוד שיש אחד בלייקווד שיודע "להחזיר" לרב אהרון. על דרך הגוזמא אפשר לומר שהוא היה קצת דמות אגדית אצל בחורי הישיבה דאז.
איש_ספר כתב:(מדהים לחשוב שדמות אגדית כזו בישיבות ארה"ב מגיעה לארץ, נמצאת כאן כעשור שנים! ואיש לא ידע וכו'!)
איש_ספר כתב:(מדהים לחשוב שדמות אגדית כזו בישיבות ארה"ב מגיעה לארץ, נמצאת כאן כעשור שנים! ואיש לא ידע וכו'!)
פרנצויז כתב:מן הסתם כבר מפורסמת ההערה על ה"בלנק" של ישיבת לייקווד בית מדרש גבוה,
שעל המילה "גבוה" כתוב באנגלית: Govoha .
ראה דוגמה ממכתב ישן:
רבי אהרן קוטלר.png
וגם בימינו ממשיכים כך:
לייקווד תשעב.png
ויש להעיר שהכתיב באנגלית אינו מדוייק,
כי כשיש "פתח" תחת אותיות ה' ח' ע' בסוף מילה, יש לבטאות כמו: אַהּ, (ועם מפיק ה'), אַח, אַֹע, (נקרא פתח גנובה),
[ראה ס' דקדוק אליהו (מהגר"א) עמ' כב-כג על פתח גנובה].
דקדוק אליהו עמוד כב כג.PDF
ולכן המילה "גבוה" צריך לתקן: Govoah .
האמת אדרוש כתב:בשנת תש״ג נסעו כמה רבנים וגדולי ישראל לוושינגטון כדי לבקש מהנשיא רוזבלט לעשות איזה השתדלות עבור יהדות אירופה.
הגרא״ק לא נמנה עמהם. האם ידוע טעם הדבר?
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 407 אורחים