שבענו מטובך כתב:בגופי הלכות לר"ש אלגאזי (מגילה ט ע"ב, ענין תלמי):וקשה למה לא שינו בפרשת אברהם ויחבוש את חמורו, שלא יאמר אדם כאברהם שכתוב בו בכסף ובזהב, לא היה לו סוס. ושמא שאני התם דלא כתוב וירכב, ואפשר לקח החמור לטעון העצים, אבל הוא רכב על סוס ולא הוזכר.
בר ישראל כתב:ראיתי שלפי חוקרי מצרים הקדום, הסוס רק הגיע לאזור מצרים (מאזיא) אם שלטון ההיקסוס (מאות ה17 ו16 לפני ספירתם, בערך התחלת אלף השלישי למנינינו) כך שבזמן אברהם נראה שעוד לא היה אפשרות להשיג סוסים (ואכן מובן ע"פ זה למה אנחנו לא מוצאים שום איש משתמש בסוסים עד שעבוד מצרים, ולמה כשפרעה מעניק לאברהם בכל רכושו הוא נותן לא צאן בקר חמורים וגמלים אבל לא סוסים)
בר ישראל כתב:ראיתי שלפי חוקרי מצרים הקדום, הסוס רק הגיע לאזור מצרים (מאזיא) אם שלטון ההיקסוס (מאות ה17 ו16 לפני ספירתם, בערך התחלת אלף השלישי למנינינו) כך שבזמן אברהם נראה שעוד לא היה אפשרות להשיג סוסים (ואכן מובן ע"פ זה למה אנחנו לא מוצאים שום איש משתמש בסוסים עד שעבוד מצרים, ולמה כשפרעה מעניק לאברהם בכל רכושו הוא נותן לא צאן בקר חמורים וגמלים אבל לא סוסים)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 22 אורחים