איש_ספר כתב:סליחה על הנושא הבנאלי...
קרוב משפחה, מצוי בקשר עם אדם חילוני ומשכך נדרש להשיב תשובות לשאלות גם בנושאי דת ומדינה.
השיחה הגיע גם לכפית נישואין כדמו"י. והלה שיתף אותי במבוכתו , באיזה שפה להשיב.
אפשר לנסות למרוח בכל מיני טיעונים לא נכונים, אפשר גם בכלל להתנער מהנושא ולא לעמוד מאחוריו... שהרי אינו מעיקר היהדות כמובן.
ובכ"ז אני מנסה לברר לעצמי.
אני שואל שאלות של טירון, ואבקש את עזרתכם:
ברור שההתעקשות לא נועדה לזכות את החילונים במצוות קידושין או מצוות שבע ברכות. אלא לגרום לטהרת היחס וכו'.
ובכן, לסוברים שנישואין אזרחיים אינם מצריכים גט, הרי שאם האשה תבגוד בבעלה, אינה נלכדת באיסור א"א, ואם תעזוב את בעלה ותחייה עם איש אחר, ויוולדו ילדים, הרי שהם אינם ממזרים. גם לסוברים שצריך גט לחומרא, הילדים לכאורה חשובים ספק ממזרים ואינם ממזרים.
מאידך אם אנו כופים על אלו שאינם מעוניינים בכך להנשא כדמו"י, אנו מכניסים את האשה בקולר של איסור א"א, ואף מרבים ממזרים במקרה של נישואין העולים על שרטון ובעל המסרב לתת גט וכו'.
אז איפה הרווח?
לכאורה הרווח הוא באותם שאף בלי הרבנות היו בוחרים להנשא ע"י רב, רק שלא היו מתגרשים ע"י רב, והיו נולדים ממזרים. האמנם?! מה שיעורו של ציבור כזה?
אולי בעבר היה ציבור כזה, לצערינו כיום אם הדבר היה נתון בידי הציבור, רבים רבים היו בוחרים שלא להנשא בקשר הכובל אותם בצורך לגט.
ואף היום אותם שנישאים ברבנות, אם נפרדים, ברור שהאשה אינה מחכה לגט כדי להתייחד עם גבר אחר, ואולי לא מולידים ילדים. אולי.
בקיצור מה הרוויחו בכל הסיפור הזה?
כמובן שהצלת אנשים שעוברים על הכל מאיסור פנויה הוא רווח קטן ואינו בא בחשבון...
אני יודע שהכל נשאל, ומכיר את מאמרו של הרב ווינפלד. ובכל זאת אני מבקש את עזרתם בגיבוש תשובה. במידה וישנה...
.
הסיבות:
א. מניעת נשואי תערובת.
ב. יחוס ואפשרות של כל חילוני אחרי כמה דורות לחזור לכור מחצבתו ללא חששות.
ג. כמובן במצב הנוכחי גיטין חייבים שיהיו כהלכה ,ומבחינה פרקטית כל פתיחת הנושא לדיון מחודש ושינוי הסטטוס קבו תביא באופן מאוד מסתבר
לפריצה גם בנושא זה.