חכם באשי כתב:וכבר בספר 'מנהג ישראל תורה', במקומו, כותב שלא מצא שמדברים על המנהג. וזה אומר הרבה...
זקן ששכח כתב:נחזור לעניינינו: סבורני שאחרי כל ה'רייד' והסברות עדיין לא נמצא מקור ברור לקפיצה המשולשת ב'קדוש'.
אבןטובה כתב:והיכן הוא המקור לאלו שאינם זזים רגילהם אחר קדושה עד שהש"ץ מסיים ברכת האל הקדוש?
יאיר כתב:
ג.אגב שהביאו מנהג חשוב זה שמוזכר ברמ"א ובמ"ב והוא מפרקי היכלות שהביאו:"הגה: ויש לישא העינים למרום בשעה שאומרים קדושה וכן מנענעים גופן ונושאין אותו מן הארץ" ועוד שיש מחלוקת האם העיניים צריכות להיות עצומות אם לאו..הט"ז והקצוש"ע סובר שצריכות להיות סגורות והמגן גבורים והרבה אחרונים סוברים שצריכיות להיות פתוחות (וכן משמע שפסק המ"ב).
וילמדוני רבותי, מדוע ולמה זה כמעט ולא מצאנו מי שמקיים מנהג חשוב זה שמוזכר עוד מקדמת דנא, ואפן כה וכה ואראה כי אין איש..
ובזמנו חבר בישיבה שאל זאת לראש הישיבה והשיב מה שהשיב (ולא הבנתי תשובתו [ואני מאמין שגם אתם לא תבינו] ואכתוב אותה אולי
אחרי שתענו דבריכם בענין המטריד אותי כ"כ..
(אני מקוה שהנכם נוהגים בו והשאלה לא נוגעת לגביכם..)
יאיר כתב:אחרי 9 שנים שמתייחסים להודעה (בפעם הראשונה) זה מרגש...
יאיר כתב: גם הקיצוש"ע כותב כדעה א'
יאיר כתב: הראש ישיבה אמר שלא ראינו את גדולי ישראל נוהגים כך...
נו באמת, המ"ב שכתב כך בעצמו לא נהג כך?...
שומע ולומד כתב:מעניין לעניין סמוך...
מנהג רווח בעזרת הנשים (בררו ושמעו) - לכרוע ב"ברוך כבוד ה' ממקומו", כמו בברכו. חלק מהנשים מופתעות לשמוע שבעזרת הגברים לא עושים כך... הרי כשכורעים לא רואים מה קורה. אבל פעם ראיתי שיש לזה מקור - אולי אפילו מהמהרי"ל. האם ידוע משהו בעניין?
מאירי כתב:יש אצלי מקבץ מכמה ספרים על זה מהאוצר ומצו"ב
איש_ספר כתב:סבי זצ"ל לא נהג להפנות ראשו, ובמקו"א כתב שאותם המהדרים בזה בכריעה של ממש נכנסים לשאלת מוסיף על הכריעות.
שומע ומשמיע כתב:איזה ספר זה?
איש_ספר כתב:אם איני טועה בספר הענק כרע רבץ של הרב בן דוד יש בירור סביב מנהגים אלו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 110 אורחים