יוסף משה כתב:סליחה על החייאת נושא ישן. האם יש מתלמידי הגרשז"א שתומכים בגישת מכון צומת למעליות שבת? ראיתי בתשובות אביגדור הלוי (נבנצל) עמ' שכג שנשאל "האם ראוי להסתמך בשבת על היתר-שמוש במעלית-שבת או שתלוי באיזה מעלית מדובר? תלוי. למה? כי יש לפעמים שהוא משפיע על הפעלה. כדאי להתייעץ במומחה - הגאון ר' לוי יצחק הלפרין שליט"א". וכך אכן שמעתי שהרב נבנצל מתיר שימוש רק במעליות שבת של ה"מכון מדעי טכנולוגי להלכה" של הרב הלפרין זצ"ל.
וידוע שהרב הלפרין, למרות שהתייעץ הרבה עם הגרשז"א בנושא זה, גם חלק עליו בכמה עניינים, ומכון צומת טוענים שהולכים בדרכו של הגרשז"א. וכך מובא בכתבה על הנושא משנת תש"ע "בכלל, ההתקן של מכון 'צומת' דבק בעיקרי הכרעותיו של הרב אוירבך, ואין בו תוספת חומרות כמו מתקן 'עומס סרק' שיש במתקן המקביל מהמכון של הרב הלפרין. לכן ממילא אין בהתקן של 'צומת' שימוש בגרמא, שבמכון של הרב הלפרין משמשת כדי לפתור חשש שהרב אוירבך הקל בו. הרב רוזן תמה על כך שנטען כלפי ההתקן שלו שהוא מתבסס על 'גרמא'. לדעתו, אין צורך כלל להשתמש במניעת המניעה, גם לא בירידה, ומנגד, אילו היה בה צורך - הוא סובר כי היא איננה מועילה מבחינה הלכתית."
אני לא יודע אם הרב נבנצל לא סומך על מכון צומת בכלל, או שהוא חולק עליהם בהבנת שיטת רבו הגרשז"א או שהוא מעדיף להחמיר כרב הלפרין בשאלות שנחלק על הגרשז"א או שגם לדעת הגרשז"א עדיף להחמיר כגישת הרב הלפרין.
ואגב, ראיתי באתר של מכון צומת ש"מעל ל-90% ממעליות השבת בישראל פועלות בתיאום עם מכון 'צומת' ובפיקוחו, ומחזיקות ב'תעודת כשרות' לשבת מ'צומת'." האם אכן זו המציאות שרק אחוז קטן מאוד מהמעליות שבת הן בהכשר של הרב הלפרין?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 146 אורחים