איש_ספר כתב:כתב ר"מ צינוביץ בספר עץ חיים - תולדות ישיבת ואלאז'ין (בשינוי לשון):
"מן הדברים אשר היה הגר"ח מואלאז'ין נוהג לספר לתלמידיו במיוחד בחג הסוכות, היה תוכנו של מכתב יקר ערך שהיה תחת ידו, היה זה כתב יד קדשו של הגאון הב"ח אב"ד קראקא באגרת ששיגר לחתנו הגאון בעל הט"ז רב דאוסטרהא זה לשונו:"זיכני ה' יתברך לעשות בגד חדש של קייטי (קיץ) על יו"ט ונחסר לי לגמר מלאכתו איזה סך וידוע לך שיש לי אצלך ארבעה זהובים והמה נצרכים לי כעת לכך אבקשך שתשלחם לי
ומהארבעה זהובים תתן ששה גדולים לזוגתך היא בתי תי' לקנות אגוזים על יו"ט לשמח לבבה"
בכל עת שהיה הגר"ח קורא מכתב זה באזני התלמידים היו עיניו זולגות דמעות. ואמר כמה יש להתבונן ולראות איך למדו גאונים שלפנינו תורה מתוך עוני ודחקות והיו מסתפקים במועט ושמחים בחלקם".
למקור ידיעה זו צוין המודיע הפלוטבאי, תר"ע גל' 6, שם הובא כ"ז מכת"י הג"ר אלכסנדר הכהן אב"ד קופישוק מח"ס "שלמי נדרים" שהעתיק על שער "נפש החיים" שלו מפי המגיד דוילקומיר ששמע מהג"ר יוסף ביליצער אב"ד איישישוק תלמיד הגר"ח.
עובדה זו נעתקה מתוך אותו מקור בספרים רבים.
איש_ספר כתב:אכשר דרא כתב:איש_ספר כתב:אם רוצים לכתוב מאמר רציני על סוגית יחס הגר"א לכתבי האר"י, ראוי לברר מקודם איזה כתבים מכתבי האר"י היו לפניו, וע"י זה להבין על מה נסובים דבריו. וזה לא נעשה עד עצם היום הזה.
גם לא בספרו של מוהר"י אביב"י על קבלת הגר"א?
לא.
אדם יכול בנקל לדעת אלו מכתבי האר"י היו לפני הגר"א על פי המתואר בספר קבלת האר"י בסעיפים קי-קיא, שם סיכמתי אלו חיבורים בקבלת האר"י היו בכל אזור ואזור ובכל תקופה ותקופה, והמבין יכול להבין באיזה אזור ובאיזו תקופה חי הגר"א ואלו חיבורים היו לפניו ואלו נפקדו ונעדרו משולחנו.
אולי מישהו יכול להפנות מה המקור הראשון לסיפור הזה, ועד כמה הוא מוסמך.מור כתב:[וכמדומה שגם מוסרים על ד"ת שהיה ביניהם על אספקת בשר ועוף מהחותן לחתן, והנדון הוא האם בשר עוף חשיב בשר או לא, ופרח מזכרוני כעת].
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 260 אורחים